برای حوادث طبیعی در سفر آماده باشیم

0

با وجود همه تکنولوژی هایی که می توانند وضعیت جوی و آب وهوا را برای روزهای آینده پیش بینی کنند؛ اما هنوز هم در طول سفر و اقامت، ممکن است با حوادث غیرقابل پیش بینی روبه رو شوید که غافلگیرتان کند.

برای تجربه یک اقامت امن، توجه به نکات زیر کمک تان می کند تا بعد از رزرو اقامتگاه و در طول سفر، با رعایت نکاتی که گاهی به نظر پیش پا افتاده می آیند، برای روبه رو شدن با این حوادث، در طول اقامت و سفر آمادگی داشته باشید.

عبور از مسیر کوهستانی

اگر مقصدتان منطقه کوهستانی ست، همیشه باید آمادگی سرما، بارندگی و برف را داشته باشید، بنابراین در سفر به این مناطق حتما لباس گرم، پتو و زنجیر چرخ همراه تان باشد و سعی کنید موبایل یا پاوربانک تان را شارژ نگه دارید تا در مواقع اضطراری بتوانید از آنها استفاده کنید.

جاده های کوهستانی همیشه احتمال ریزش سنگریزه و سنگ را دارند، هنگام عبور از این جاده ها حواستان کاملا به جاده باشد و با دقت عبور کنید.

 

سفر و اقامت در طبیعت بکر

دسترسی به بعضی از مناطق بکر با عبور از روی پل ها امکان پذیر می شود که بعضی از این پل ها چوبی و بعضی هایشان فلزی هستند. پل های چوبی معمولا توسط خود اهالی روی رودخانه ها گذاشته می شوند که با بارندگی و پرآب شدن رودخانه، ممکن است از بین بروند.

یادتان باشد بعد از رزرو اقامتگاه در طبیعت بکر، با صاحب اقامتگاه تماس بگیرید و مسیر رسیدن به اقامتگاه یا منطقه گردشگری موردنظرتان را بررسی کنید تا برایتان مشکلی پیش نیاید.

برای گشت و گذار در مسیرهای بکر طبیعت و کشف و دسترسی به منطقه گردشگری موردنظرتان، حتما از بومی ها کمک و راهنمایی بخواهید تا از وجود خطرات احتمالی آگاهتان کنند.

همیشه به خاطر داشته باشید که مناطقی که در دل طبیعت قرار دارند، شرایط آب و هوایی برای استفاده از امکانات تعیین کننده است و به خاطر شرایط جوی نامساعد، ممکن است با قطع شدن برق، گاز یا آب مواجه شوید.

 

تجربه اقامت امن

اگر برای اولین بار به منطقه ای سفر می کنید که شناختی از آن ندارید، حتما قبل از شروع سفر با صاحب اقامتگاه تماس بگیرید و از وضعیت مسیر و جاده در منطقه باخبر باشید تا فرصت تجربه اقامتی امن را از دست ندهید.

سعی کنید قبل از غروب خورشید به منطقه برسید تا در روشنایی روز دسترسی به مسیر برایتان راحت تر باشد.

 

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما