در مسیر ییلاق با سفر به لاهیجان، فومن و وشمه‌سرا

0

شمال ایران به سرسبزی شهره است؛ به خاطر درختان و اقلیم خاصی که دارد در هر چهار فصل سال یکی از مقاصد گردشگری سفرهای داخلی است. بساط پخت غذاهای محلی همیشه و در همه شهرهای شمال کشور به راه است و در هوای مطبوع شمال، هر لحظه زندگی را دلچسب‌تر می‌کند. در سفر به لاهیجان و در مسیر ییلاقات، گذر از دیدنی های فومن و گشت و گذار در روستای وشمه سرا میان ییلاقات ماسال می‌توان لحظات خاطره انگیزی از زندگی را با همراهی تاریخ و طبیعت سپری کرد. 

لاهیجانلاهیجان، عروس گیلان

لاهیجان؛ عروس گیلان از زیباترین و کهن‌ترین شهرهای این استان است که شهرتش را از عطر زمین‌های معطر چای و بهارنارنج به دست آورده است. لاهیجان از شهرهای گیلک‌نشین است و مردم آن به زبان گیلکی صحبت می‌کنند. از قدیم‌الایام پادشاهان زیادی در این منطقه حکومت کردند و آثار تاریخی زیادی به یادگار گذاشتند. لاهیجان در گذشته اسامی گوناگونی مانند شهر ابریشم، دالاماره و شهر لاهیج بن نوج را روی خود داشته و امروزه با نام لاهیجان شناخته می‌شود. سفر به شهر لاهیجان که نگینی سبز از زیبایی‌های طبیعت گیلان است و حشر و نشر با مردمی که آداب و رسوم و حتی غذاهای محلی‌شان از جاذبه های گردشگری لاهیجان به شمار می‌رود، از جذابیت های شهر لاهیجان است و نظر مسافران این مسیر را به خود جلب می‌کند.

بعد از گذر از جاده جنگلی رشت و عبور از مزارع معطر چای و بهار نارنج، لاهیجان بر فراز تپه‌های سرسبز جنگلی نمایان است. گرچه طبیعت زیبایش به تنهایی برای همه دلنشین است اما آثار تاریخی کهنش هم از ارزشمندترین دیدنی های لاهیجان به شمار می‌آیند.

بام سبز بر بلندی‌های شهر چشم‌اندازی زیبا پدید آورده که با استفاده از تله کابین یکجا در چشمان بیننده طنازی می‌کنند. بعد از عبور از 750 پله در طبیعتی حیرت‌انگیز، شیطان کوه نمایان خواهد شد که در گذشته‌ها به شاه نشین معروف بوده و درواقع به عنوان محلی برای جمع آوری آب موردنیاز آبیاری مزارع استفاده می‌شده و اکنون به دلیل امکانات تفریحی گوناگون به یکی از مهم‌ترین مکان های گردشگری لاهیجان تبدیل شده است.

در پایین شیطان کوه استخری با وسعت 17 هکتار و با عمق 4 متر، مخزنی برای مزارع برنج است و از آب‌های جاری کوه تغذیه می‌شود. میان آن جزیره زیبایی به چشم می‌خورد که در گذشته‌ها به میان پشته معروف بوده و به وسیله یک پل سیمانی امکان بازدید دارد.

کمی آن‌طرف‌تر از شهر لاهیجان، بقعه شیخ زاهد گیلانی یا شیخانبر با معماری حیرت‌انگیز، درهایش به روی رهگذران گشوده است. شیخ زاهد مورد توجه زیادی بوده است که چشمه‌های زلال آب و خرابه‌های بناهای آجری اطراف نشان از اهمیت این موضوع دارند. 

تالاب سوستان با گیاهان مردابی و درختانی که در آب خودنمایی می‌کنند، زیبایی محسور‌کننده‌ای دارد و با چیدمان نیزارهای پیرامونش زیباتر می‌شود. تالاب به دلیل داشتن آب شیرین زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگونی است که چشم انداز این منطقه را در زمستان و پاییز حیرت‌انگیز می‌کنند.

دهکده چوبی لاهیجان برای گذراندن چند روز در لاهیجان، اقامت در خانه‌های محلی یا کلبه جنگلی لاهیجان یکی از گزینه‌های جذاب و تجربه سفری دلنشین است. انتخاب زیاد است، اما قبل از سفر می‌توان با مراجعه به سایت رزرواسیون مکانچی، جزئیاتی از ویلاهای اجاره ای در لاهیجان را دید. با جستجوی شهر لاهیجان در سایت مکانچی، فهرستی از ویلاهای لاهیجان نمایش داده می‌شود.  

دهکده چوبی لاهیجان در ضلع شمالی جاده لنگرود- لیالستان واحدهای چوبی یک خوابه، دو و سه خوابه برای اقامت دارد. چشم‌انداز کلبه‌ها، جنگل بکر اطراف است و مناظری زیبا را پیش چشم به نمایش می‌گذارد. ویلا جنگلی لاهیجان از دیگر گزینه ها برای اقامت در لاهیجان است. هر طبقه این ویلا در شهر چای و نارنج به صورت جداگانه اجاره داده می شود.

قلعه رودخان در فومن - دیدنی های فومن فومن، شهری محصور شده میان درختان چنار

فومن سرزمینی کهن است که نامش برای هر تاریخ شناسی آشناست. قدمتش به سه هزارسال قبل می‌رسد و زیبایی شهرش زبانزد عام و خاص است. تاریخ کهنش روزگاران تلخ و شیرینی به خود دیده. طبیعتگردان فومن را با درختان چنار، شالیزارها و طبیعت منحصر به فردش می‌شناسند. شهر فومن، شهری تاریخی است که با طبیعت چهار فصلش میان باغ‌ها و شالیزارها با خیابان‌های محصور شده میان چنارهای سربه فلک کشیده جاذبه گردشگری کم ندارد.  

تاریخ کهن فومن، علاوه بر زیبایی های طبیعی مثل رودهای خروشان، روستاهای دلنواز و ییلاقات منحصر به فرد، هم شنیدنی و هم دیدنی است. قلعه رودخان از محبوب‌ترین مکان های دیدنی فومن است که با معماری حیرت انگیزش در طبیعتی زیبا چشم هر رهگذری را مجذوب می‌کند. قدمتش به دوران ساسانی می‌رسد و قلعه‌ای نظامی برای حاکم شهر و سربازانش بوده. زندان، سردخانه، حوض، حمام، برج دیده بانی، آب انبار، اتاق‌های دیده بانی، واحدهای مسکونی و برج و بارو از دیگر قسمت‌های مهم قلعه رودخان است. باتوجه به سبک ساخت و معماری قلعه هیچ دشمنی در طول تاریخ موفق به فتح آن نشده که این موضوع زیباییش را دوچندان می‌کند.

روستای فوشه از زیباترین روستاهای جنگلی در 22 کیلومتری شهر فومن قرار دارد که با پوشش گیاهی متنوع، رهگذران را به چشم‌اندازی فوق‌العاده میهمان می‌کند.

روستای خانوانه، روستای خشکنودهان، روستای پامسار، روستای گسکره، روستای کلرم، روستای کنده سر و منطقه جنگلی و گردشگری شولم رودبار از دیگر جاذبه های گردشگری فومن است که در سفر به فومن نباید فراموش شوند.

خانه روستایی در فوشه برای اقامت در فومن امکان رزرو کلبه چوبی در دل روستاها، رزرو خانه روستایی و بومگردی، یا حتی آپارتمان و ویلا وجود دارد. برای اطلاع از فهرستی از ویلاهای اجاره ای فومن کافی است به پیشنهادهای سایت مکانچی نگاه کرد. مکانچی با معرفی ویلاهای جنگلی، ماجراجویی در دل طبیعت و جاذبه های گردشگری فومن این امکان را فراهم کرده تا علاوه بر سفر کردن به طبیعتی زیبا، دغدغه‌ای برای اقامت و اجاره ویلا در فومن وجود نداشته باشد.

مجموعه هفت اقلیم فومن، به عنوان مجموعه ای تفریحی و گردشگری، کلبه‌های روستایی به سبک سنتی روستاهای گیلان را برای اقامت داخل مجموعه آماده کرده است که از روی سایت مکانچی امکان رزرو دارند. امکانات گردشگری و تفریحی مانند پیست کارتینگ، موتور چهارچرخ، رستوران، باغ پرندگان و آلاچیق‌های متعدد وی‌آی‌پی نیز از تفریحاتی است که در این مجموعه در کنار اقامت می‌توان از آنها استفاده کرد. همچنین رزرو ویلاهای دوبلکس مدرن و خانه‌های روستایی برای مسافران امکانپذیر است که با کمی جستجو در سایت می‌توان با توجه به سلیقه و بودجه سفر، بهترین انتخاب را داشت. دیدنی های ماسال

سفر به وشمه سرا؛ طبیعت بی تکرار

روستای وشمه‌سرا با طبیعتی ییلاقی و حیرت‌انگیز از توابع شهر ماسال و جزو دیدنی های ییلاقی ماسال در استان گیلان است که چهار فصل سال در این منطقه دیدنی است. طبیعت روستای وشمه سرا و اطراف آن، رنگ و نگاری از آفرینش زیبایی‌های آفریدگار روی زمین است. دسترسی ویلاهای اجاره ای روستا به دریا، جنگل و کوه آسان است و با کمی گشت و گذار در منطقه، رسیدن به ییلاقات ماسال به راحتی امکانپذیر است.

برای کسانی که سفر به ماسال را انتخاب کرده‌اند، اقامت در روستای وشمه سرا از گزینه‌هایی است که امکان گشت و گذار در منطقه ماسال و دسترسی به دیدنی های ماسال را به راحتی فراهم می‌کند.

کلبه چوبی ماسال روستای وشمه سرا علاوه بر ویلا در مناطق اطرافش، کلبه چوبی، خانه محلی و روستایی نیز برای اجاره دارد.
کلبه چوبی ماسال در وشمه سرا انتخابی جذاب برای طبیعتگردان و طبیعت دوستان است. کلبه های ماسال امکانات مناسبی برای اقامت در سفر چند روزه به ماسال و گشت و گذار در وشمه سرا را دارند. چشم‌انداز کلبه ها به زمین های ییلاقی و همیشه سبز منطقه ماسال حس طبیعت را به مسافرانش القا می کند.

برای دیدن فهرستی از ویلا، خانه و کلبه اجاره ای در ماسال کافی است روی سایت مکانچی شهر موردنظر را جستجو کرده و از فهرست اقامتگاه ها برای انتخاب و رزرو آنلاین مطلع شد.

 

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما