سفر به کردستان

2

تنوع شرایط آب و هوایی ایران کمک کرده تا بازار سفر در همه فصل ها گرم باشه و مردم بتونن هر فصلی راحت سفر کنن. سفر به استان های کوهستانی و مناطق ییلاقی، گزینه های مناسب فصل تابستون هستن و کردستان یکی از این مقصدهاست که مکانچی قصد داره تا اطلاعاتی راجع به این منطقه دیدنی در اختیارتون بذاره.

بد نیست قبل از سفر به کردستان، در مورد آب و هوا، فرهنگ، جاذبه های گردشگری و حتی صنایع دستی این منطقه اطلاعاتی داشته باشین تا با آگاهی بیشتری به سمت مقصدتون حرکت کنین.

بعضی از شهرهای استان کردستان مثل سنندج، مریوان، بیجار، بانه و پالنگان به عنوان یک شهرهای مرزی و گردشگری در غرب ایران، از مهمترین شهرها هستند. عسل های این منطقه به خاطر خاصیت درمانی، طرفدارای زیادی داره.

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم هر شهر و قومی که گویش، لباس و پوشش سنتی، موسیقی و سازهای محلی، جشن ها و مراسم بخشی از فرهنگ مردم شونه، می تونه تجربه ای جذاب باشه.

طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی هم که جای خود داره و همیشه یکی از عوامل مهم در جذب توریست به حساب میان که قبل از سفر حتما باید در موردشون اطلاعاتی داشته باشین. کردستان هم مثل خیلی از مناطق ایران، یک طبیعت استثنایی داره؛ دریاچه زریوار، غارکریفتو، سراب قروه، اورامانات و روستای پلکانی کنگان تنها بخشی از چشم اندازهای طبیعی استان کردستان هستن.

تپه قلعه زیویه، عمارت وکیل الملک، قلعه ایمام و دژ باستانی قمچقای از جاذبه های تاریخی استان کردستان هستند و پیشنهاد می کنیم تماشای این مناطق را در سفر به کردستان از دست ندین.

گشت و گذار در بازار و خریدن سوغات از هیجان انگیزترین لذت های سفره اما خرید ارزون هنریه که شما می تونین در بازار بزرگ بانه و بازار تاریخی سنندج تجربه کنین و با یه چمدون پر از سوغاتی قشنگ به شهرتون برگردین.

فراموش نکنین قبل از سفر، سعی کنین اقامتگاه در شهر موردنظرتون رو رزرو کنین تا با برنامه ریزی لذت بیشتری از سفر ببرید. برای دیدن اقامتگاه های کردستان اینجا کلیک کنین.

پاسخ شما