جاذبه های گردشگری تبریز با اقامت در روستای کندوان

0

ایران دوست‌داشتنی ما مملو از جذابیت‌ است و هر شهر و دیار آن پر از جاذبه های دیدنی است. یکی از این شهرها و روستاهای دیدنی در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. شهرهای شمال غرب ایران دارای طبیعت بکر، آب و هوایی دلپذیر و دیدنی های تاریخی و طبیعی بی‌شماری است و سفر به استان آذربایجان شرقی می‌تواند خاطرات زیبایی برای گردشگران عزیز بسازد. در این میان جاذبه های گردشگری تبریز و اقامت در روستای کندوان که از مقاصد جذاب گردشگری در استان آذربایجان شرقی به شمار می‌آیند، فرصت تجربه های جدید برای گردشگران است.

ارگ علیشاه از دیدنی های تبریزسفر به آذربایجان شرقی و جاذبه های گردشگری تبریز 

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، شهر اولین‌ها، پایتخت گردشگری جهان اسلام و یکی از متمدن‌ترین شهرهای ایران به لحاظ فرهنگ و تاریخ است. جاذبه های گردشگری تبریز بسیار دیدنی هستند و پیشنهاد می‌کنیم سفر به تبریز را به عنوان یک مقصد گردشگری تاریخی در فهرست خود قرار دهید. 

یکی از شاهکارهای اسلامی معروف در تبریز مسجد کبود است که به دستور صالحه خانم دختر جهانشاه پادشاه قراقویونلو در قرن نهم هجری قمری تأسیس شد و به همین دلیل به مسجد جهانشاه نیز معروف است. این مسجد در کنار موزه آذربایجان قرار دارد و ویژگی بارز آن کاشی‌های معرق لاجوردی، تلفیق آجر و کاشی‌های رنگارنگ است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

باغ ایل گلی یا شاه گلی را می‌توان نماد شهر تبریز به حساب آورد. این باغ یادگار دوران حکومت آق‌قویونلوها در تبریز است و در زمان حکومت‌های صفوی و قاجار گسترش بیشتری داشته است. ویژگی بارز این پارک استخر بزرگی با عمق 12 متر در میان پارک است و در وسط استخر عمارت کلاه فرنگی با کاربری رستوران و تالار واقع است. زیبایی این باغ همیشه نظر گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

از دیگر جاذبه های گردشگری تبریز می‌توان به بازار سرپوشیده سنتی تبریز، ارگ علیشاه، برج خلعت‌پوشان، موزه عصر آهن، موزه آذربایجان، موزه قاجار، موزه مشروطه، مقبرةالشعرا، مجموعه‌ باغلارباغی و... اشاره کرد.

اقامت در تبریزاقامت در تبریز

برای اقامت در تبریز امکان رزرو سوئیت و واحدهای آپارتمانی از طریق سایت مکانچی وجود دارد اما ما پیشنهاد می‌کنیم بعد از چند روز گشت و گذار و تماشای جاذبه‌های گردشگری تبریز سری به روستای کندوان بزنید و اقامت را در بومگردی‌ها و هتل‌های متفاوت و سنگی روستای کندوان نیز تجربه کنید.

روستای صخره ای کندوانسفر به کندوان، روستایی صخره‌ای در دل کوه

روستای کندوان در شهرستان اسکو از توابع استان آذربایجان شرقی است و به علت قرار گرفتن در دامه کوه سبلان، آب و هوای سردی دارد. کندوان تبریز روستایی تاریخی‌یست که قدمت آن به هفت هزار سال پیش می‌رسد و در دل کوه‌ سلطان داغی قرار دارد، اما قدمت خانه‌های صخره‌ای خود روستا 700 ساله است و بنا به روایتی ساخت آن به دوران حمله مغو‌ل‌ها در ایران می‌رسد و همچنین جزو سه روستای صخره‌ای جهان است، دو روستای دیگر یکی کاپادوکیه در ترکیه و دیگری داکوتا در آمریکاست که هر دو خالی از سکنه هستند، اما در روستای کندوان همچنان زندگی جریان دارد و همین مسئله بر جذابیت آن می‌افزاید. معماری روستای کندوان، صخره‌ای و مخروطی شکل است و قطر دیوارها بسیار نازک و حدود 2 متر است، به همین دلیل است که داخل خانه‌ها در تابستان‌ها خیلی خنک است و زمستان‌ها هم به طور طبیعی گرم می‌ماند. همچنین به دلیل کله قندی بودن و شباهت خانه‌های روستا به کندوی عسل به کندوان معروف شده است. شمایل کلی روستا به صورت سازه‌های سنگی با شکل‌های افقی، ستونی، مخروطی و هرمی‌ شکل است که بعد از عقب‌نشینی دریاچه کندوان سر از خاک بیرون برآوردند و نمای اولیه روستای کندوان نیز نمایان شد. مخروطه‌ها بعد از اینکه از دل آب بیرون آمدند، به صورت طبقه‌طبقه تا بالای کوه را پوشاندند. این مخروط‌های نرم در دوره‌های نخستین زمین‌شناسی، زمانی که هنوز پوسته زمین سرد نشده بود، در اثر جابه‌جایی کوه‌ها و فشارهای ناشی از این موضوع به صورت طبقه‌طبقه از محیط اطرافشان جدا شدند و به مرور با سایش باد، باران و برف فرم گرفتند و تغییر حالت دادند و همچنین به دلیل دخالت آدم‌ها به این شکل و شمایل درآمده‌اند. در حال حاضر 117 خانواده در روستای کندوان زندگی می‌کنند و قصدشان بر این است که روستا و خانه‌های خود را به همین شکل حفظ کنند. شغل اصلی مردم روستای کندوان کشاورزی و دامداری است. نیمه اول سال بهترین زمان برای سفر به این روستای صخره‌ای و دیدنی است.

دیدنی های کندوان، تنها جاذبه های گردشگری داخل روستا نیستند؛ شهر اسکو که نزدیک به روستای کندوان قرار دارد نیز بی‌نصیب از جذابیت های طبیعی و تاریخی آذربایجان شرقی نمانده؛ فاصله شهر اسکو تا روستای کندوان حدود 20 کیلومتر است. روستای عنصرود که طبیعتی جذاب و سرسبز با چشمه‌های آب معدنی دارد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی و از دیدنی های نزدیک کندوان هستند.

اقامت در کندوان هتل هما اقامت در کندوان

برای سفر به تبریز و اقامت در کندوان گزینه‌های متفاوتی میان خانه‌های بومگردی کندوان یا آپارتمان‌های نوساز اطراف روستا وجود دارد؛ دلتان می‌خواهد چند روزی را مهمان یکی از میزبان‌های دوست‌داشتنی و ترک زبان باشید یا در سوئیت جکوزی دارتان در هتل همای کندوان شب را به صبح برسانید؟ این شما هستید که می‌توانید بهترین گزینه انتخابی را نسبت به سلیقه و بودجه خودتان از روی سایت مکانچی رزرو کنید و راهی این مسیر کوهستانی شوید. 

پاسخ شما