بازدید از جاذبه های گردشگری کاشان در سفر یک روزه

0

شهر کاشان از شهرهای تاریخی در استان اصفهان است. این شهر با قدمت 7500 ساله خود، خاستگاه یک تمدن اصیل و عظیم است. این شهر از شهرهای به نسبت کوچک به حساب می‎آید به شکلی که می‌شود اکثر جاذبه های گردشگری کاشان را یک روزه مورد بازدید قرار داد و تک تک جاذبه‎های تاریخی با اصالت این شهر را از نزدیک مشاهده کرد. این شهر  را می‎توانید در میان کوه‎های نطنز و کرکس و کویر مرکزی پیدا کنید. شهر کاشان از نظر پوشش گیاهی در یک سطح به نسبت پایین قرار دارد. آب و هوای این شهر به سمت و سوی گرم و خشک می‎رود و به همین دلیل است که سفر به کاشان در فصل بهار حسابی دوست داشتنی خواهد بود. 

جاذبه های گردشگری کاشاناقامتی دوست داشتنی در سفر به کاشان

هنگام سفر به کاشان به شما پیشنهاد می‎کنیم که اقامت در اقامتگاه‎های بوم گردی و تاریخی را از دست ندهید. شهر کاشان اقامتگاه‎های تاریخی و بوم گردی بسیاری دارد که حیف است تجربه اقامت در آن‎ها را با حال و هوای خوشی که دارند، امتحان نکنید. از بین این اقامتگاه‎های بومگردی کاشان می‎توان به خانه منوچهری و اقامتگاه بوم گردی صالح اشاره کرد. برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال اقامت در هتل‎های لوکس هستند هم هیچ جای نگرانی وجود ندارد. برای گذراندن یک اقامت لوکس در کاشان می‎توانید به هتل امیرکبیر، هتل نگارستان و هتل خانه رز اشاره کرد. با این اوصاف هنگام سفر به کاشان اصلا لازم نیست نگران اقامت خود باشید.

خانه های تاریخی کاشان

بازدید از جاذبه های گردشگری کاشان 

کاشان از آن دست شهرهای کوچک به شمار می‎رود که می‎توانید با یک سفر یک روزه به کاشان، به بازدید از تمام جاذبه‎ های گردشگری و تاریخی این شهر کوچک و باصفا بپردازید. در بین جاذبه های گردشگری کاشان، باغ فین از اصلی‎ترین مکان هایی است که بدون شک هنگام سفر به کاشان نباید بازدید از آن را از دست داد. این باغ در لیست فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و با توجه به تاریخ شنیدنی خود، پای هر گردشگری را به این بنا باز می‎کند. 
حمام فین از دیگر جاذبه ‎های گردشگری در کاشان است که در قسمت داخلی محوطه باغ فین قرار گرفته است. همانطور که می‎دانید این حمام، قتلگاه امیرکبیر بود و به همین دلیل از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است. در قسمت های جنوبی از این باغ، دو حمام بزرگ و کوچک وجود دارد که یکی از آن ها به زمان فتحعلی شاه و دیگری به زمان صفویه مربوط می‎شوند. 
مسجد جامع کاشان نیز از دیگر جاذبه‎های تاریخی در کاشان است. این مسجد در زمان‎های بسیار قدیم از آتشکده های شهر بود و بلافاصله بعد از ورود اسلام به کشور، این آتشکده به مسجدی جامع تغییر کاربری داد. 
 تپه‎های سیلک کاشان از جمله جاذبه‎های طبیعی در این شهر است که قدمگاه انسان‎های 8000 سال پیش بود و هنوز هم به همان شکل باقی مانده است. نزدیک به 80 سال پیش، سیلی در این تپه‎ها رخ داد و از آن زمان بود که این تپه ها در بین گردشگران به شهرت رسیدند و پای بسیاری از باستان شناس‎های ایرانی و خارجی به این تپه‎ها باز شد.
روستای ابیانه نیز از دیگر جاذبه های گردشگری کاشان به شمار می‎رود. این روستای تاریخی خیره کننده در استان اصفهان قرار دارد که بازدید از آن حسابی پیشنهاد می‎شود. 
خانه بروجردی‎ها نیز با 130 سال قدمت، یکی از پربازدیدترین مکان‎های تاریخی در شهرکاشان به شمار می‎رود که نموه‎ای کامل از خانه‎های اعیانی در زمان قاجاریان است. 
غار نیاسر نیز یکی دیگر از جاذبه‎های دیدنی این شهر است که ساخته دست بشر بوده و نزدیک به 2000 سال هم قدمت دارد. عده‎ای بر این باور هستند که علت ایجاد این غار ایجاد مکانی برای برگزاری آیین مذهبی بوده است.
از دیگر مکان‎های دیدنی کاشان می‎توان به آتشکده نیاسر اشاره داشت. این آتشکده یک بنای چهار طاقی است که بر روی یکی از ارتفاعات نیاسر قرار دارد و قدمت آن به زمان ساسانیان مربوط می‎شود. این آتشکده را از قدمتی‎ترین و بزرگ‎ترین نمونه‎های چهار طاقی در ایران می‎دانند. 
سهراب سپهری از شاعران معاصر ایرانی است که  آرامگاه او در شهر کاشان قرار دارد و از پربازدیدترین مکان‎ها هنگام گردشگری در شهر کاشان است.

دیدنی های کاشانحقیقت‎هایی درباره شهر کاشان

کاشان را مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران زمین می‌دانند و همچنین مشهور به دارالمومنین است. نزدک به 7000 سال قدمت شهر نشینی در این شهر وجود دارد. کارشناس‎های بسیاری بر این باور هستند که کاشان از زیباترین شهرهای ایران است. نقش پررنگ کاشان را در صنعت گردشگری ایران نمی توان نادیده گرفت. در شهر کاشان مراسم بسیاری برگزار خواهد شد که گلاب‌گیری از اصلی‎ترین مراسم‎هاست. اگر می‎خواهید به گلاب گیری کاشان برسید و این مراسم سنتی را از نزدیک در تمام شهر شاهد باشید بهتر است که در نیمه‎های اردیبهشت ماه تا نیمه‎های خرداد به این شهر سفر کنید. امیدواریم که سفر خوبی به کاشان داشته باشید.

پاسخ شما