طبیعت گردی در مازندران؛ بهشت علاقمندان به گشت و تفریح

1

مازندران یکی از زیباترین و همچنین توریستی‌ترین شهرهای شمال ایران است که به‌راحتی می‌توان در سراسر آن با کلی مناطق جنگلی و کوهستانی بکر در کنار طیف وسیعی از امکانات برجسته رفاهی و تفریحاتی مواجه شد. سفر به مازندران و شهرهای آن یک موهبت بزرگ برای هر گردشگر ایرانی و بین‌المللی به‌حساب می‌آید تا هم از کلی جاذبه دیدنی و منحصر بفرد بازدید کند و هم از طبیعت گردی در مازندران لذت ببرد. به همین خاطر، ما بر آن شدیم تا در این مطلب شمارا با مناطق جنگلی و کوهستانی بهترین شهرهای مازندران آشنا نماییم. پس، اگر می خواهید از بودن در این منطقه دیدنی لذت ببرید، اول از اجاره ویلا در مازندران یا به عبارتی اجاره ویلا و سوئیت در مازندران شروع کنید که قطعا، گام نخست هر سفر انتخاب محل اقامت هست.

طبیعت گردی در بهترین شهرهای مازندران

مناطق جنگلی چالوس

در ابتدا، می‌خواهیم سفری کوتاه به یکی از بهترین شهرهای مازندران یعنی چالوس با جاده بسیار زیبای آن را تجربه کنیم و از جاذبه‌های طبیعی و مناطق کاملا سرسبز و دیدنی بازدید به عمل آوریم. جالب است بدانید بسیاری از گردشگران، چالوس را با لقب عقیق همیشه‌سبز ایران می‌شناسند و ازاین‌رو، هرساله برای سیر و سیاحت در آن برنامه‌ریزی می‌کنند. شهر چالوس از جمله مکان‌های توریستی است که ارزش اقامتی چندروزه را در خود دارد. در زیر شما را با دیدنی های چالوس آشنا خواهیم کرد:

مناطق جنگلی چالوس

آبشار آکاپل

نخستین جاذبه طبیعی که پیش از اجاره ویلا در مازندران پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید بعمل آورید، آبشار آکاپل است که درست در داخل جنگل کوهستانی کلاردشت به نام سردی‎چای واقع ‌شده و از مناظر فوق‌العاده جذابی نیز برخوردار است.

آبشار آکاپل

دریاچه ولشت

نمی‌شود به چالوس سفر کرد و به دیدار یکی از مشهورترین دریاچه‌های ایران یعنی دریاچه ولشت نرفت! این دریاچه از عمقی بالغ‌بر 20 متر برخوردار است و دارای وسعتی نزدیک به 13 هکتار نیز هست. دریاچه ولشت در حصار مناطق جنگلی چشم‎نوازی واقع‌شده و بدلیل قرار گرفتن دریکی از بهترین شهرهای مازندران و استقبال شایان گردشگران از آن در مهرماه 1388 شمسی نام آن در فهرست میراث طبیعی کشورمان ثبت ‌شد. ناگفته نماند امکاناتی همچون قایق‌سواری، ماهیگیری و همچنین دوچرخه‌سواری در کنار این دریاچه میسر شدند.

دریاچه ولشت

مرداب هسل

علاقمندان به بازدید از مناطق جنگلی می‌توانند در چالوس که یکی از بهترین شهرهای مازندران است از مرداب هسل نیز دیدن فرمایند که البته این تالاب امروزه بدلیل انجام پروژه‌های مختلف راه‌سازی در حوالی خود از حجم آب کمتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

مرداب هسل

پارک جنگلی نمک‎ آبرود

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و مناطق جنگلی دست‌نخورده چالوس باید به بوستان نمک‌آبرود اشاره نماییم که ضمن حفظ حیات طبیعت از امکانات رفاهی و تفریحاتی فوق‌العاده‌ای در اقصی نقاط مساحت 200 هکتاری خود برخوردار شده است. در این منطقه شما می‌توانید با گونه‌های مختلفی از گیاهان و جانوران مواجه شوید و در نهایت، با استفاده از تله‌کابین نمک‌آبرود خود را به بلندای قله مدوبن برسانید.

پارک جنگلی نمک‎آبرود

مناطق جنگلی نوشهر

نوشهر یکی دیگر از بهترین شهرهای مازندران است که بی‌اغراق می‌توان در آن میتوان طبیعت گردی در مازندران را تجربه کرد. در ادامه ما به معرفی تعدادی از برترین جاذبه‌های شهر نوشهر برایتان خواهیم پرداخت تا مطمئن شوید که برای تماشای تمام جذابیت‌های این شهر، باید به فکر اجاره ویلا در مازندران یا اجاره ویلا و سوئیت در مازندران باشید.

مناطق جنگلی نوشهر

پارک جنگلی سی‎ سنگان

مهمترین جاذبه توریستی و تفریحی نوشهر، پارک جنگلی سی‌سنگان نام دارد که البته این مجموعه طبیعی یکی از بوستان‌های جنگلی کل کشورمان نیز بحساب می‌آید و ازاین‌رو، سبب به شهرت رسیدن نام نوشهر نیز شد! پارک جنگلی سی‌سنگان از وسعتی بیش از 600 هکتار برخوردار است. در فاصله مکانی حدودا 27 کیلومتری از جاده نوشهر-نور واقع‌شده می‌توان در آن با انبوه مختلفی از گونه‌های گیاهی و جانوری مواجه شد. پیرامون مطلب اجاره ویلا و سوئیت در مازندران لازم به ذکر است که این منطقه جنگلی از دو بخش تفریحاتی و محافظتی برخوردار بوده که شما گردشگران عزیز تنها می‌توانید در قسمت‌های تفرجگاهی این مکان وسیع به گشت‌وگذار بپردازید.

پارک جنگلی سی‎سنگان

تالاب ارواح

تالاب ارواح یا دریاچه ممرز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی شهر نوشهر است که درست در حدفاصل 5 کیلومتری شمال روستای چلندر قرارگرفته و بیشتر به سبب تنه‌های بریده‌شده درختانی که سر از آب بیرون آورده‌اند، مشهور به تالاب ارواح شد. این تالاب از طولی 700 متری برخوردار هست.

تالاب ارواح

باغ گیاه شناسی نوشهر

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و دوست‌داشتنی نوشهر می‌توان به باغ گیاه‌شناسی این شهر مازنی اشاره کرد که از وسعتی نزدیک به 7 هکتار برخوردار است و می‌توان در آن با گونه‌های مختلفی از گیاهان بومی ایران و حتی دیگر گیاهان خارجی که به‌صورت ویژه برای امر تحقیق و توسعه زمینه‌های کشاورزی در این باغ گردآوری‌شده‌اند، بازدید بعمل آورد. ناگفته نماند این بخش برای طبیعت گردی در مازندران که معروف به آربراتوم نوشهر نیز بوده، دومین باغ بزرگ گیاه‌شناسی در کل کشورمان است.

باغ گیاه شناسی نوشهر

دره تنگ دار

خیلی حیف است اگر در فصل تابستان راهی طبیعت گردی در مازندران شوید و از دره تنگ دار این شهر مازندرانی بازدید نکنید و در کنار مسیر رودخانه عبور کرده از دل این دره قدم نزنید! دره تنگ دار یکی دیگر از برجسته‌ترین مناطق جنگلی و طبیعی نوشهر بحساب می‌آید که از آب فوق‌العاده سردی با توجه به اقلیم کوهستانی و همچنین شرایط آب و هوایی خود برخوردار است.

دره تنگ دار

مناطق جنگلی رامسر

شاید بتوان گفت شناخته‌شده‌ترین مقصد توریستی از بهترین شهرهای مازندران، رامسر است که به دلایل زیادی بایستی آن را عروس شهرهای شمالی کشورمان دانست و تنها با اجاره ویلا در مازندران به استقبال دیدنی‌های بی‌نظیر این خطه از کشورمان رفت.

مناطق جنگلی رامسر

منطقه ییلاقی گرسماسر

گرسماسر نام یک روستای ییلاقی و تاریخی در حدفاصل 40 کیلومتری از بخش غربی شهر رامسر است که به دلیل اقلیم جغرافیایی و همچنین شرایط آب و هوایی استثنایی آن‌که سبب ایجاد مناظر چشم‌نواز و دوست‌داشتنی فراوانی برای این منطقه ییلاقی شد، همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت. خانه‌های این روستا درشیب ملایم کوهستانی با سقف‌هایی رنگارنگ ساخته ‌شده‌اند تا به خوبی معناگر عبارت مکانی در بالای بهشت باشند.

منطقه ییلاقی گرسماسر

دریاچه قو

نام دریاچه قو را هم به لیست مقاصد توریستی موردنظرتان حتما اضافه کنید که قطعا پشیمان نخواهید شد! دریاچه قو درواقع یک جاذبه کاملا طبیعی است که باکمی خوش‌سلیقگی در قسمتی از اطراف آن، کلبه‌هایی چوبی را مستقر کرده‌اند تا شما بتوانید ضمن بازدید از مناظر چشم‌نواز پیرامون خود با صرف یک وعده‌غذای خوشمزه شمالی، یک خاطره ناب مسافرتی را برای خودتان رقم بزنید.

دریاچه قو

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی و گردشگری شهر رامسر است که در ارتفاع 800 متری قرار گرفته و در حدفاصل 30 کیلومتری از بخش جنوب شرقی رامسر نیز در روستایی به همین نام یعنی روستای دالخانی قرار گرفت. اقلیم کوهستانی و شرایط ویژه آب و هوایی در این منطقه جنگلی سبب گشته تا در اغلب روزهای سال، شاهد یک مه غلیظ در قسمت‌های فوقانی جنگل باشیم و در آن با کلی گونه‌های مختلف درختی و گیاهی متعدد مواجه شویم.

جنگل دالخانی

تله‌کابین رامسر

رامسر دارای بزرگترین تله‌کابین ایران است. تله‌کابین رامسر با برخورداری از طولی حدودا دو کیلومتری و استفاده از 40 کابین ایمن، قادر است شما مسافران و گردشگران عزیز را از خط ساحلی رامسر تا ارتفاعات جنگلی آن هدایت نماید. این تله‌کابین در هر دو بخش ساحلی و جنگلی خود از کلی امکانات تفریحی و رفاهی قابل‌توجه برخوردار است.

تله‌کابین رامسر

زیبایی ‎های جواهرده

جواهرده نام یک روستای تاریخی و فوق‌العاده تماشایی در 27 کیلومتری رامسر است که با توجه به موقعیت مکانی خود و همچنین قرار گرفتن در ارتفاع 2000 متری معمولا از شرایط آب‌وهوای خنکی در فصل‌های بهار و تابستان برخوردار است. روستای جواهرده خود یکی از جاذبه‌های دیدنی متعلق به شهر رامسر بوده و به همین خاطر، می‌توان ضمن تماشای آن، از جاذبه‌های جذاب دیگری همچون آبشارهای محلی، جنگل صفارود، طبیعتگردی و کوهنوردی نیز در آن لذت برد.

زیبایی‎های جواهرده

پاسخ شما