فهرستی از جاذبه های مشهد؛ اماکن دیدنی شیراز و جاذبه های کیش

0

در این مطلب می‌توانید خلاصه ای از فهرست دیدنی های مشهد، جاذبه های گردشگری شیراز و دیدنی های جزیره کیش بخوانید. آوازه جاذبه های گردشگری این شهرها به گوش همه رسیده است و در این مطلب سعی شده به طور فهرست وار به این جاذبه‌ها پرداخته شود تا در طول برنامه‌ریزی سفر به مشهد، برنامه‌ریزی سفر به شیراز و برنامه‌ریزی سفر به کیش از فهرست دیدنی ها جا نمانند.  

 

سفر به مشهد؛ دیدار یار غایب

شهر مشهد پایتخت معنوی ایران و در استان خراسان رضوی قرار دارد. شاخص‌ترین جاذبه گردشگری مشهد حرم امام رضا(ع) است و سالانه زائران زیادی در روزهای مختلف سال به این شهر سفر می‌کنند.  

زمانی که مشهد را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردید، در سفر به مشهد، بعد از زیارت حرم امام رئوف و قدم زدن در کوچه‌های اطراف حرم و خرید از بازار، سری هم به جاذبه های گردشگری مشهد بزنید. شهر مشهد میان همه شلوغی‌هایش، آثار تاریخی و گردشگری کم ندارد و با چند روز اقامت در مشهد، بی‌نصیب از بازدید اماکن دیدنی مشهد نمانید. در ادامه مطلب دیدنی های مشهد را در چند خط متن خلاصه به شما معرفی کنیم.

حرم امام رضا مشهد مکان های دیدنی مشهد

مساجد تاریخی، آرامگاه‌ها و مقبره‌هایی که با هنر و معماری اصیل ایرانی- اسلامی گره خورده‌اند از جاهای دیدنی مشهد هستند. برای نمونه می‌توان مسجد گوهرشاد، مسجد هفتاد و دو تن، مصلی طرق، آرامگاه پیر پالاندوز، آرامگاه شیخ نخودکی، گنبد سبز، گنبد خشتی و آرامگاه خواجه ربیع را نام برد.

مسجد گوهرشاد در جنوب حرم امام رضا (ع) قرار گرفته و پربازدیدترین مسجد ایران محسوب می‌شود، این مسجد توسط همسر شاهرخ (گوهرشاد بیگم) ساخته شده و کاشیکاری‌های بی‌نظیری که در آن وجود دارد، مسجد گوهرشاد را در رده شاهکارهای معماری دوره تیموری قرار داده است. زیبایی‌های هنری معماری مسجد گوهرشاد زیادند؛ چشمگیرترین‌شان محرابی در ایوان است که سنگ مرمر یکپارچه ساخته شده است.

مسجد شاه هم در جنوب غربی مسجد گوهرشاد قرار دارد که به مسجد 72 تن مشهد معروف است. در فضای درونی و بیرونی این مسجد 21 کتیبه وجود دارد که با خطوط و متون مختلف نوشته شده‌اند. مسجد 72 تن مشهد، ابتدای بازار بزرگ قرار گرفته و به راحتی برای بازدید در دسترس است. 

از دیگر مکان های دیدنی مشهد می‌توانید به گنبد خشتی مشهد، گنبد سبز، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه خواجه مراد و امامزاده یاسر و ناصر(ع) سر بزنید.

آرامگاه نادرشاه افشار و حکیم فردوسی، شاعر گرانقدر ایران زمین نیز از پربازدیدترین آثار تاریخی در مشهد و جزو اماکن دیدنی مشهد هستند.

برای بازدید از آرامگاه نادرشاه افشار باید به چهارراه شهدا در مشهد بروید و وارد باغ نادری شوید. بخش‌های مختلف آرامگاه از نظر معماری و موزه‌های آن کنار فضای دلنشین باغ، آن را در فهرست یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد قرار داده است.

اگر از دوستداران هنر معماری هستید، بازدید از دیگر آثار تاریخی در مشهد، مثل مدرسه پریزاد مشهد که به مسجد گوهرشاد نزدیک است، خانه تاریخی داروغه مشهد که در خیابان نواب صفوی قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از راسته بازار مسگران بگذرید که خودش وصف کم ندارد؛ و همچنین خانه های تاریخی ملک، خانه تاریخی توکلی، خانه تاریخی اردکانی، خانه تاریخی پیشه ورانو خانه تاریخی کوزه کنانی مشهد را در برنامه‌های بازدیدتان بگنجانید. گشت و گذار در دیگر اماکن گردشگری مشهد مثل بازارها، پاساژها و مغازه‌ها هم ناخودآگاه جذبتان می‌کنند.

مسجد گوهرشاد- جاهای دیدنی مشهد اقامت در مشهد

برای انتخاب محل مناسب برای اقامت در مشهد یا اجاره روزانه خانه در مشهد، با مراجعه به سایت مکانچی می‌توانید یکی از گزینه های معرفی شده برای اقامت را انتخاب و برای رزرو اقدام کنید. بیشتر هتل آپارتمان های مشهد، خدمات فولبرد ارائه می‌دهند تا مسافران دیگر نیازی به تهیه غذا نداشته باشند. سایت مکانچی با معرفی تعداد زیادی از هتل آپارتمان، خانه و سوئیت نزدیک حرم امام رضا (ع) که امکان رزرو آنلاین را دارند، دست‌تان را برای انتخاب اقامت با صبحانه یا اقامت فولبرد باز گذاشته است. کافی است روی سایت مکانچی و در قسمت جستجو، مشهد را وارد کنید تا فهرستی از اقامتگاه های مشهد و جزئیات اقامت در آنها را روی سایت را ببینید و برای رزرو اقدام کنید. هتل آپارتمان بهروز - اقامت ارزان در مشهد

 سفرنامه شیراز؛ شهر عشق ناب با عطر بهارنارنج

جاذبه های گردشگری شیراز برای همه آشنایند و لهجه شیرین مردم این دیار آنقدر خودمانی است که غریب بودن در شهر را برای هر مسافری بی‌معنی کرده است. در سفر به شیراز هم آماده برنامه‌ریزی چند روزه باشید تا با خیال راحت بتوانید به اماکن گردشگری شیراز سر بزنید و فرصت کافی برای گشت و گذار در باغ های تاریخی موزه ها، جاذبه های طبیعی و حتی مراکز خرید و تجاری و مهمتر از همه آرامگاه‌های مشاهیر و اماکن مذهبی داشته باشید.

در اردیبهشت ماه به جذابیت دیدنی های شیراز و گشت و گذار در شهر شیراز اضافه می‌شود؛ باغ‌های تاریخی شیراز پر از عطر بهارنارنج می‌شوند و زیبایی‌شان را چند برابر می‌کنند.

بومگردی در شیراز اماکن گردشگری شیراز 

باغ های تاریخی شیراز، از اماکن گردشگری شیراز در همه فصل‌های سال هستند. باغ ارم، خانه زینت الملوک، باغ عفیف آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ دلگشا و باغ جهان نما که به خاطر نوع معماری‌شان، گچ بری و آیینه کاری ساختمانشان که مربوط به دوره زندیه است و شکوه خاصی به آنها داده، از جاهای دیدنی شیراز و جزو آثار باستانی شهر شیراز به حساب می‌آیند.

از دیگر جاذبه گردشگری شیراز آرامگاه مشاهیری است که در این شهر قرار دارند. دوستداران ادبیات پایشان که به شیراز می‌رسد، مشتاق رفتن به حافظیه، سعدیه و آرامگاه خواجوی کرمانی‌اند. پیشنهاد می‌کنیم حتما گشت و گذار در بافت تاریخی شهر شیراز را میان برنامه های گشت و گذار در شیراز بگنجانید و بعد از سپری کردن ساعتی در فضای بی‌نظیر حافظیه و سعدیه، به سمت بافت سنتی شهر شیراز بروید. پرسه زدن در بافت سنتی، همیشه شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. کوچه قهر و آشتی، بازار زغالی‌ها، بازارچه فیل و گود عربان در بافت تاریخی شیراز قرار دارند. بازار وکیل و مسجد نصیرالملک که حتما عکس‌های زیادی از آن دیده‌اید هم از جاذبه های دیدنی شیراز هستند و در این منطقه قرار گرفته‌اند. مسجد نصیر الملک شیراز

اقامت ارزان شیراز

برای اجاره روزانه خانه در شیراز و اقامت در اقامتگاه بومگردی شیراز که میان کوچه‌های سنتی جا خوش کرده‌اند، می‌توانید از روی سایت مکانچی، که سیستم رزرواسیون آنلاین اقامتگاه است اقدام کنید. اقامت در بومگردی‌ها، نوعی اقامت ارزان شیراز به حساب می‌آیند؛ خانه‌های بومگردی در بافت سنتی، همان خانه‌های قدیمی هستند که بازسازی شده‌اند و حالا به صورت اتاق، امکان اجاره و رزرو آنلاین دارند.

اقامتگاه بومگردی سی راه شیراز یکی از همین خانه‌هاست؛ خانه‌ای که شکوه شیراز باستان را طوری به رخ‌تان می‌کشد که با گذر از کوچه‌های قهر و آشتی، شما را به خاطرات روزهای قدیم خانه‌های پدری خواهد کشاند.

اقامتگاه بومگردی ترنجستان در شیراز هم در بافت قدیمی شهر شیراز و در خیابان لطفعلی خان زند است و هفت اتاق با امکانات کامل دارد.

در شیراز گزینه های زیادی برای اقامت وجود دارند؛ اگر دنبال اقامتگاه دربست هستید می‌توانید با اجاره ویلا در شیراز یا اجاره سوییت در شیراز، به صورت دربست از این اقامتگاه‌ها استفاده کنید. 

روی سایت مکانچی، با جستجوی شهر شیراز می‌توانید فهرستی از شکل‌های مختلف اقامت در شیراز را ببینید و با توجه به برنامه‌ریزی سفر، موقعیت اقامتگاه و تعداد نفرات یکی از آنها را برای اقامت در شیراز انتخاب و قبل از شروع سفرتان، برای رزرو اقدام کنید. بومگردی پسین در شیراز

 سفر به جزیره کیش؛ نگین درخشان هرمزگان

استان هرمزگان یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در ایران را میان آب‌ها دارد؛ جزیره کیش. جزیره بیضی شکلی است که حالا دیگر یک شهر مدرن و زیبا به حساب می‌آید و به عنوان یک جزیره خوش آب و هوا در زمینه‌های زیادی مثل هتل، بازار، مراکز خرید و مراکز تفریحی و دیدنی پیشرفت کرده و این موضوع، یکی از دلایل ایجاد جاذبه های گردشگری کیش است.

شناخته‌شده‌ترین جاذبه گردشگری کیش، کشتی یونانی نزدیک به ساحل غربی جزیره کیش است. این کشتی در 4 مرداد ماه سال 1345 به دلیل نامعلومی به گل نشست و تا امروز همانجا مانده است.

در طول سفر به کیش و اقامت در این جزیره زیبا برای دیدن شهر زیرزمینی کاریز کیش، شهر تاریخی حریره کیش و آب انبار سنتی کیش که از جاهای دیدنی جزیره کیش هستند، برنامه‌ریزی کنید. میان بازدید از جاهای گردشگری کیش به ساخته‌های مدرن و جدید که جزو دیدنی های جزیره کیش به حساب می‌آیند، سر بزنید؛ جاهایی مثل پارک دلفین، پارک پرندگان، اسکله بزرگ تفریحی کیش، آکواریوم کیش، پارک  ساحلی مرجان کیش و پارک آهوان کیش.

تفریحات آبی جزیره کیش هم بسیار معروفند. تفریحاتی مثل سوار شدن بر کشتی های تفریحی کیش، غواصی، استفاده از جت اسکی و حتی سر زدن به مرکز تفریحات دریایی کیش هم لذت‌های سفر به این جزیره زیبا هستند. در جزیره کیش، تفریحاتی مثل سافاری، دوچرخه‌سواری، بولینگ و پینت بال هم انجام می‌شود که هر کدام هیجان خاص خودشان را دارند. ساحل مرجانی جزیره کیش

اجاره روزانه خانه در کیش

این جزیره کوچک در سال پذیرای تعداد زیادی میهمان است و به همین دلیل هتل، هتل آپارتمان، سوئیت و حتی ویلاهای ساحلی زیادی برای اجاره وجود دارند که می‌توانید برای اقامت، اجاره ویلا در کیش را از روی سایت مکانچی انجام دهید. کافی است روی سایت جستجو کنید تا  فهرستی از اقامتگاه‌های مناسب برای اجاره منزل مبله در کیش یا اجاره سوییت ارزان در کیش را ببینید و با توجه به بودجه‌ و فاصله اقامتگاه تا مراکز تفریحی و خرید، مورد مناسب را به صورت آنلاین رزرو کنید و با خیال راحت برای گشت و گذار در جزیره کیش پرواز کنید.

اجاره ویلا در کیش

برچسب ها
به اشتراک گذاری:
پاسخ شما