گشتی کوتاه میان اقلیم های خاص ایران؛ یزد، بوشهر و قشم

0

سفر به شهر یزد، گذر از میان اماکن دیدنی بوشهر و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری جزیره قشم که هر کدامشان جلوه ای خاص از طبیعت ایران هستند و در هر یک آثار تاریخی با اقلیم متفاوت وجود دارد، حال و هوای دلچسبی به مسافرانش می‌بخشد. شهر یزد با سازه‌های خشتی و میان کویر، تاریخ و شکوه ایران را به نقش کشیده است، بوشهر که از شهرهای میانه راه ابریشم است و خانه‌های تاریخی‌اش با گرمای وجود مردم خونگرمش این شهر را یکی از گرم‌ترین شهرهای کشور ایران کرده است. جزیره قشم هم نگینی است از زیبایی های طبیعی در خلیج فارس، با مردمی که آداب و رسوم و حتی غذاهای محلی‌شان از جاذبه های گردشگری قشم هستند.

در این مطلب می‌توانید بخش اول سفرنامه یزد و مراکز گردشگری یزد؛ خلاصه‌ای از سفر به بوشهر و مناطق گردشگری بوشهر، همچنین اطلاعاتی هم از سفر به قشم و اطلاعات گردشگری قشم بخوانید. دیدنی های یزد

خشت به خشت در یزد؛ دومین شهر تاریخی جهان

یزد از زیباترین شهرهای خشتی دنیاست که در لیست آثار جهانی چشم‌نوازی می‌کند. این شهر در مرکز ایران واقع شده و از شهرهای پر رفت و آمد برای گردشگران به خصوص گردشگران خارجی و جهانگردان است. بافت قدیمی شهر یزد یادگاری از دوره ایلخانی با 72 محله است که قدیمی‌ترینشان محله فهادان است و با وسعت 700 هکتار در فهرست آثار جهانی می‌درخشد. بیشترین جاهای دیدنی شهر یزد در بافت قدیمی و محله فهادان قرار دارند. محله‌ای پر از رنگ و بوی تاریخ که با پیاده روی در آن، سفر به گذشته‌های دور دیگر رویا نخواهد ماند. محله فهادان در یزد پر از بناهای تاریخی و جذابیت‌های شگفت‌انگیز است. اگر یک غروب آفتاب را میهمان این محله بودید حتما به به پشت بام یکی از کافه‌های این منطقه بروید و تماشای این محله از زمان غروب آفتاب را از دست ندهید. 

مسجد جامع یزد مکان های دیدنی یزد

مسجد جامع با مناره‌های 52 متری، سردر رفیع، گنبد دوپوش و خوش‌رنگ و تنوع فضاها از برجسته‌ترین جاذبه های گردشگری یزد است؛ نمونه‌ای از معماری برجسته و ذوق و مهارت هنرمندان دوره ایلخانی که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند.

پس از بازدید از مسجد جامع و گذر از کوچه پس‌کوچه‌های کاهگلی می‌توانید سری به بازار قدیم بزنید که این روزها مزین به هنر دست هنرمندان معاصر است و برای خرید سوغات شهر یزد مغازه‌های بازار را ببینید.

کوچه‌های آشتی‌کنان، ساباط‌ها، حسینیه‌ها، مدرسه ضیاییه، قنات زارچ، ارگ حکومتی و خانه‌‌های قدیمی که مربوط به تجار و افراد مهمی مثل ملک‌التجار، خاندان شفیع‌پور، خانواده لاری‌پور و خانه مرتاض در گذشته هستند نیز از دیگر مکان های دیدنی یزد به شمار می‌آیند.

خانه های قدیمی یزد براساس طراحی و اصول معماری شهرهای کویری ساخته شده‌اند، حفظ این شکل از معماری فضاهای تابستانی و زمستانی در خانه‌ها ایجاد کرده است. اتاق‌های سه دری، پنج دری و بناهایی مانند هشتی و مطبخ که در گوشه‌ای از خانه قرار گرفتند برای بازدیدکنندگان جذاب است.

مکان های دیدنی یزد تنها به بافت قدیم خلاصه نمی‌شوند و دیدنی‌هایی مثل میدان امیر چخماق، موزه آب، دخمه زرتشتیان و باغ دولت آباد از دیگر زیبایی‌های شهر یزد است.

اقامت در بومگردی خشت آباد اقامت در یزد

برای گذراندن چند روز در یزد، اقامت در اقامتگاه های بوم گردی یزد یکی از گزینه‌های جذاب و تجربه سفر برای هر مسافری است. تعداد اقامتگاه های بوم گردی یزد زیاد است، اما قبل از سفر می توانید با مراجعه به سایت رزرواسیون مکانچی، اقامتگاه موردنظرتان را رزرو کنید. کافی است در صفحه اول سایت مکانچی، شهر یزد را جستجو کنید تا فهرستی از اقامتگاه های سنتی یزد را ببینید. میان اقامتگاه‌ها با توجه به شرایط اتاق‌ها می‌توانید گزینه‌ای را که برایتان مناسب است انتخاب کرده و درخواست رزروتان را ثبت کنید.

اقامتگاه های سنتی یزد در بافت قدیمی به صورت اتاق اجاره داده می‌شوند و تنها چند قدم تا زیباترین دیدنی‌ها فاصله دارند. توجه داشته باشید که امکانات اتاق‌ها و اقامتگاه ها متفاوتند، جزئیات را چک کنید و عکس‌ها را با دقت ببینید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اقامتگاه بومگردی خشت‌آباد یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها برای مسافران در خیابان امام است که فاصله کمی تا بافت تاریخی دارد. اتاق‌ها در این اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی اختصاصی هستند. حیاط اقامتگاه بومگردی خشت‌آباد مسقف است و داخل حیاط رستوران سنتی برای پذیرایی از میهمانان آماده است.

هتل سنتی دوستانه، خانه‌ای قدیمی و سنتی در دل بافت تاریخی یزد است و 12 اتاق برای اقامت دارد. این هتل دسترسی بسیار مناسبی به جاذبه های گردشگری یزد دارد و مسافران به راحتی می‌توانند با پای پیاده از مهمترین بناهای شهر مانند مسجد جامع (با یک دقیقه فاصله)، زندان اسکندر و خانه لاری‌ها دیدن کنند.

برای اقامت در یزد، گزینه‌های دیگری مثل اقامت در سوئیت و اجاره آپارتمان نیز از دیگر انتخاب‌هایتان هستند که با توجه به شرایط می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.  عمارت ملک در بوشهر

بوشهر؛ زیباترین شهر ساحلی جنوب ایران

بوشهر را می‌توان در فهرست برترین شهرهای ساحلی ایران قرار داد. بندری در جنوب غرب ایران که در گذشته‌های نه چندان دور، پل ارتباطی بین ایران با جنوب شرق آسیا و آفریقا بوده. سرزمینی تاریخی که موسس تمدن ایلام در آن ظهور کرده و نام لیان را بر خود داشته و از دروازه‌های پرفروغ تاریخ و تمدن ایران به‌شمار می‌رود. ساحل زیبا و دریای نیلگون خلیج‌‌فارس در بوشهر نامش برای هر گردشگری آشناست.

اینجا شهری تاریخی است که سال‌های زیادی رونق داشته و محل عبور و مرور تجار و بازرگانان بوده، به همین دلیل اماکن دیدنی بوشهر از جذابیت‌های شهر برای هر رهگذری است. بازار قدیمی بوشهر یادگاری از معماری دوره قاجار است که نظر گردشگران را جلب می‌کند و بهترین مکان برای خرید سوغات و یادگار داشتن کالایی از این شهر است. دیدن قبر ژنرال که آرامگاه یک ژنرال انگلیسی و حکایتی از استعمارگران انگلیسی و گذشته تاریخی این شهر است.

یکی دیگر از اماکن دیدنی بوشهر عمارت ملک است که پیشینه‌اش مربوط به اواخر دوره قاجار بوده و در محله بهمنی قرار دارد. این عمارت به دستور ملک‌التجار و هنر دست معماران فرانسوی است که زیبایی خاصی به شهر بخشیده. مدرسه سعادت هم به عنوان یکی دیگر از اماکن دیدنی بوشهر، تا به امروز شاهد رشد انسان‌های بزرگی بوده است. نخلستان‌ها، کوه‌های نمکی و سواحل زیبای خلیج فارس از جاذبه های طبیعی بوشهر  برای طبیعتگردان است. در سفر به بوشهر علاوه بر داشتن اقامتی دلنشین و تماشای جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر، از طعم غذاهای دریایی و خوشمزه بوشهری غافل نشوید. بعد از گشت و گذار در شهر، خط ساحلی را به سمت شرق بروید و زیبایی‌های بندر کنگان، بندر سیراف و عسلویه را دیدنی‌های بی‌نظیری دارند، ببینید.

ویلا ساحلی بوشهر اقامت در بوشهر

زمانی که شهر ساحلی بوشهر مقصد سفرتان بود، کافی است روی سایت مکانچی نام شهر را جستجو کنید تا با اطلاع از گزینه‌های اقامت برای رزرو آنها اقدام کنید. برای نمونه می‌توانید در اقامتگاه بومگردی نصوری سیراف شبی به یادماندنی را تجربه کنید و در بندر تاریخی و کهن سیراف قدم بزنید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی سپری کنید. اقامتگاه بومگردی مان نیز یکی دیگر از اقامتگاه‌های دلنشین و زیبای شهر بوشهر است که امکانات مناسبی در فضای اقامتگاه برای مسافرانش مهیا کرده، اما چشم‌انداز اتاق وی‌آی‌پی در طبقه بالا منظره‌ای بی‌نظیر از ساحل زیبای خلیج فارس دارد که اقامت در این بومگردی را دلنشین می‌کند.

برای کسانی که اقامت در خانه‌های دربست را ترجیح می‌دهند، امکان رزرو آنلاین خانه دربست روستای پهلوانکش روی سایت مکانچی مهیاست. این خانه در فاصله 20 کیلومتری شهر بوشهر قرار گرفته و با حفظ ساختار سنتی، همه امکانات رفاهی مدرن در این خانه فراهم شده تا اقامت میهمانانش به یادماندنی باشد. با اجاره ویلای ساحلی در بوشهر هم از منظره زیبای خلیج فارس لذت ببرید و هم در محله‌ای که مملو از خانه‌های قدیمی با معماری زیباست، بگردید. 

دیدنی های قشم جزیره هفت رنگ جنوب ایران؛ قشم

قشم را می‌توان به عنوان جزیره رنگارنگ ایران معرفی کرد، زیبایی‌های این جزیره وصف نشدنی و گیرایی خاصی برای هر رهگذری دارد. جاذبه های جزیره قشم منحصر بفرد است. این جزیره قشم با وسعت 1500 کیلومتر در دل خلیج فارس هر گردشگری را مجذوب می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به جاهای دیدنی جزیره قشم، فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار است که هوا در این جزیره دیدنی مطلوب و دلچسب می‌شود. اگر برای خرید و گشت و گذار در مراکز خرید قشم به این جزیره سفر می‌کنید، بهتر در مرکز شهر یا درگهان اقامت داشته باشید اما اگر هدفتان علاوه بر خرید از مراکز این جزیره، تماشای دیدنی های جزیره قشم هم هست، اقامت در منطقه سوزا بهترین انتخاب است.

جزیره قشم میان آب‌های نیلگون خلیج فارس جای گرفته و زیبایی‌های مناطق دیدنی قشم برای مسافرانش محبوب و معروف است. از جاذبه های تفریحی قشم اکوموزه‌‌ای کمیاب است. طبیعت بکر و دست‌نخورده، چهره‌های گوناگون از گیاه گرفته تا خاک و سنگ در گوشه و کنار آن در طول میلیون ها سال به نمایش گذاشته شده است. دره ستاره‌ها، تنگه چاهگوه، غار نمکی، جنگل‌های حرا، تماشای دلفین‌ها در آب‌های نیلگون خلیج فارس، جزایر ناز هنگام جزر و مد دریا، مجموعه غارهای خربس و ساحل زیبای جزیره قشم در غروب آفتاب از جذاب‌ترین دیدنی های جزیره قشم است. در سفر به جزیره قشم علاوه بر دیدن جاهای دیدنی جزیره قشم به جزیره هنگام و هرمز هم سفر کنید و سفری خاطره‌انگیز برای خود رقم بزنید.

هتل فولتون قشم اقامت در قشم

مکانچی با معرفی اقامتگاه های بومگردی قشم و ماجراجویی در جاذبه های گردشگری جزیره قشم این امکان را برای مسافرانش فراهم کرده تا علاوه بر سفر کردن به زیباترین جزیره ایران، دغدغه‌ای بابت اقامت و اجاره ویلا در قشم نداشته باشند.

قبل از سفر با جستجو روی سایت مکانچی می‌توانید فهرستی از اقامتگاه‌ها را ببینید.

اقامت در هتل فولتون جزیره قشم یکی از گزینه‌های انتخابی برای مسافرانی است که اتاق لوکس و منظره‌ای زیبا دوست دارند. اما اگر اهل تجربه‌های جدید و آشنایی با فرهنگ مردم این جزیره از نزدیک هستید، می‌توانید اقامت در بومگردی جزیره قشم را امتحان کنید. اقامتگاه بومگردی خانه دوست و اقامتگاه بومگردی لرد سوزا در ساحل سوزا با اتاق‌های سنتی پذیرای میهمانان این جزیره زیبا هستند.

در صورتی که نزدیک بودن به مکان های تفریحی قشم و اجاره منزل مبله در قشم برایتان مهمتر است، می‌توانید آپارتمان سام وی‌آی‌پی و آپارتمان سام 1 و 2 و 3 که امکانات کاملی برای اقامت دارند را برگزینید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر اقامتگاه‌ها می‌توانید روی سایت مکانچی شهر یا استان موردنظرتان را جستجو کنید و با انتخاب اقامتگاه موردنظر از روی فهرست مکانچی، جزئیات و اطلاعات بیشتر را در صفحه مربوط به اقامتگاه ببینید.

برچسب ها
به اشتراک گذاری:
پاسخ شما