رزرو آنلاین سوئیت در ماسوله، رشت، اولسبلنگاه؛ سفر به سرزمین‌های بهشتی

0

سرزمین ایران، بهشتی است از طبیعت بی‌نظیر؛ طبیعتی که در هر نقطه تکرار نشدنی است و هر قدم تجربه‌ای پربار و خاطره‌انگیز برای کسانی است که قدم در آنها می‌گذارند. بخشی از جاذبه های گردشگری روستای ماسوله در شهر فومن، دیدنی های ییلاق اولسبلنگاه در ماسال و جاذبه های گردشگری رشت را در ادامه مطلب و به طور خلاصه‌ آورده شده تا به عنوان راهنمای سفر به ماسوله، سفر به رشت و منطقه ییلاقی اولسبلنگاه به صورت خلاصه در دسترس باشد. 

روستای ماسولهسفر به ماسوله؛ خانه شمعدانی‌ها  

در دل جنگل‌های گیلان، جایی پایین‌تر از شهر فومن، روستای زیبایی با نام ماسوله جا دارد؛ روستایی پنج طبقه که خانه‌هایش به صورت پلکانی قرار دارند و بیشتر با گلدان‌های شمعدانی آذین شده‌اند. سقف هر خانه در روستای ماسوله، حیاط خانه بالایی است و هر حیاط سقف خانه‌ای دیگر که معماری‌شان بی‌منت از جاذبه های دیدنی ماسوله شده‌اند. 

روستای ماسوله در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و به همین دلیل بهترین فصل سفر به ماسوله، بهار و اوایل پاییز است. این روستا زمستان‌های دیدنی هم دارد که البته برای سفر در زمستان باید خطرناک بودن جاده و تامین نفت و گاز برای استفاده از وسایل گرمایشی را در نظر داشت.

گشت و گذار میان جاذبه های گردشگری ماسوله را در یک سفر دو سه روزه می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

بازار ماسوله جاذبه های گردشگری ماسوله

یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی نیز در این منطقه قرار دارد. پارک جنگلی ماسوله تنوع گیاهان زیادی دارد و یکی از جاهای تفریحی ماسوله به حساب می‌آید. این پارک در 35 کیلومتری غرب فومن قرار گرفته و با 2400 هکتار مساحت از بزرگترین پارک‌های منطقه است. درختان راش، توسکا و فندق و همچنین گیاهان دارویی و علفی، امکانات رفاهی و آلاچیق و رستوران و دکه‌ها، پارک جنگلی ماسوله را به یکی از جاذبه های گردشگری ماسوله تبدیل کرده است. خوردن آش دوغ هنگام گشت و گذار در پارک جنگلی ماسوله، مزه این گردش را ماندنی‌تر می‌کند.

آبشار کوشم ماسوله هم در دره جنگلی با ارتفاع 30 متر و در امتداد رودخانه قرار گرفته و یکی از جاذبه های طبیعی ماسوله است. دسترسی به این آبشار راحت است و با یک ساعت پیاده‌روی سبک در شیب ملایم می‌توان به این منطقه رسید.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ماسوله که در دل روستا قرار دارد و به عنوان قلب ماسوله از آن نام برده می‌شود، بازار ماسوله است. معماری این بازار طوری است که مغازه‌ها در سطح پایین یک طبقه‌ای و در سطح بالا دو طبقه هستند. تهیه مایحتاج در این بازار امکان‌پذیر است و مغازه‌های زیادی هم برای فروش سوغات، صنایع دستی و محصولات محلی ماسوله در بازار ماسوله وجود دارند.  سوغاتی که در سفر به ماسوله می‌توان تهیه کرد گلیم، شال و جوراب، صنایع چوبی و فلزی، لباس‌های محلی، دستکش و روفرشی که هنر دست زنان روستاست و عروسک‌های بافته شده از کاموا هستند.

در موزه مردم‌شناسی ماسوله نیز مجموعه‌ای از اشیای فرهنگی مردم روستا به نمایش گذاشته شده که برخی از آنها نزدیک به 400 سال قدمت دارند. در این موزه اشیایی مثل انواع سفال، ابزارآلات کشاورزی، اشیای قیمتی، وسایل ساخته شده از کاغذ، شیشه، سنگ، وسایل جنگی و انواع کارهای دستی که مربوط به تاریخ روستای ماسوله و روستاهای اطراف هستند، به نمایش گذاشته شده‌اند. 

چشیدن طعم غذای سنتی در شهرهای مقصد یکی از لذت‌های سفر است. میرزاقاسمی غذای محلی و سنتی روستای ماسوله است که قدمتش به سال 1860 میلادی بازمی‌گردد.

سوئیت اجاره ای ماسوله رزرو سوئیت در ماسوله

برای اقامت در ماسوله می‌توان اتاقی از هتل‌ها را اجاره کرد. اما نباید فراموش کرد که اقامت در بومگردی‌ها و خانه‌های روستایی لطف دیگری دارد. در سایت مکانچی امکان رزرو سوئیت در ماسوله وجود دارد. سوئیت‌ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند که با توجه به شرایط سفر می‌توان و مقایسه آنها، می‌توان مناسب‌ترین را برای رزرو آنلاین انتخاب کرد. میدان شهرداری رشت

 سفر به رشت؛ شهر باران‌های نقره‌ای

شهر رشت، مرکز استان گیلان است و میان طبیعتی وصف نشدنی قرار دارد. آب و هوای رشت، معتدل و مرطوب است که به خاطر بارندگی‌های مداومش، به شهر باران شهرت دارد. پشت بام بیشتر خانه‌های شهر به خاطر بارندگی زیاد از سفال پوشیده شده‌اند و با رنگ‌های دلنشین، زیبایی شهر رشت را چند برابر به نمایش گذاشته‌اند. شهر رشت در فصل پاییز بیشترین بارندگی و در فصل تابستان کمترین میزان بارندگی را دارد.

بازار سنتی رشت جاذبه های گردشگری رشت

جاذبه های دیدنی شهر رشت زیادند؛ از طبیعت سرسبز و جنگل‌های انبوه گرفته تا دریای زیبا و خانه‌های دیدنی‌اش که برای هر گردشگری دلچسب است.

میدان شهرداری رشت، که نماد شهر است در سال 1305 با معماری روسی طراحی و ساخته شده که یکی از جاذبه های دیدنی رشت است. برج ساعت و موزه پست نیز در ساختمان شهرداری رشت همچنان به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند.

بازار سنتی رشت نیز بسیار دیدنی است. خرید از بازاری که سقفی بالای سر ندارد و محصولات ارگانیک عرضه شده در بازار را میهمان قطره‌های باران می‌کند تا بوی طراوت و تازگی سبزی و ماهی، دل از رهگذران ببرد. بازار سنتی رشت سال‌هاست که محل خرید و فروش است و اهالی شهرهای نزدیک نیز برای تهیه مایحتاج یا فروش محصولاتشان به این بازار می‌آیند.

دیدنی های شهر رشت، تنها جاذبه های طبیعی شهر نیستند. این شهر ید طولایی نیز در جاذبه های تاریخی دارد که شناخته‌شده‌ترین آن آرامگاه میرزاکوچک خان جنگلی است؛ مرد مبارزی که از فعالان جنبش مشروطه بود و در سال 1300 درگذشت.

مدرسه شاپور که اوایل دوره پهلوی و در مسیر رشت- انزلی ساخته شد یکی از دیگر از بناهای تاریخی رشت است. مدرسه شاپور اولین مدرسه ای است که در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته و ساخت آن با شیوه معماری مدرن انجام شده است. 

بنای مسجد صفی شهر رشت که به زمان صفویه بازمی‌گردد نیز از دیگر بناهای تاریخی شهر رشت است که شاه عباس اسم مسجد شهیدیه را بر آن نهاد،  چون محل کشته شدن تعدادی از شاهزادگان جوان بود. خانه قدیری رشت که حالا به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود، در دوران قاجار ساخته شده و با وجود کتابخانه و بنای معماری با تزئینات گچ بری و آیینه کاری از جاذبه های تاریخی شهر رشت است.

با قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر، همیشه بوی غذاهای محلی به مشام می‌رسد. غذاهای رشت از خوشمزه‌ترین غذاهای ایران هستند که در تهیه آنها از سیر استفاده می‌شود. مهمترین غذاهای رشتی میرزاقاسمی و باقلاقاتوق هستند. 

در فاصله 17 کیلومتری از شهر رشت، مرداب سراوان و پارک جنگلی سراوان قرار دارد. طبیعت جنگل سراوان در همه فصل‌ها بی‌نظیر است. میان جنگل سراوان کلبه و ویلای اجاره ای برای رزرو وجود دارد. ویلای سراوان در فاصله یک کیلومتری پارک جنگلی سراوان یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت است.  

دریاچه سقالکسار در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت نیز از جاذبه های طبیعی شهر رشت است که نباید در سفر به رشت دیدن آن را از دست داد. دریاچه سقالکسار یک سد خاکی است که به گردشگرانش آرامشی از جنس طبیعت می‌بخشد. برای اقامت نزدیک این دریاچه می‌توان از سایت مکانچی اقدام به رزرو ویلا کرد.

اقامتگاه بومگردی شیرین و فرهاد در رشترزرو ویلا در رشت

ویلای اجاره ای در رشت مثل دیگر شهرهای شمال ایران، زیاد است. اما برای رزرو آنلاین ویلای مناسب می توان از روی سایت مکانچی اقدام کرد. با جستجوی نام شهر در قسمت جستجو می‌توان فهرستی از ویلاهای اجاره ای و خانه های بومگردی را دید و با توجه به هزینه و مسیرهای دسترسی بهترین گزینه را انتخاب و برای رزرو آنلاین اقدام کرد. ییلاق اولسبلنگاه

 اولسبلنگاه؛ سرزمینی که آسمان به زمین می‌آید

نام اولسبلنگاه یا اولسبلانگاه به چشم خیلی ها آشناست. نامی که در جستجو میان جاذبه های گردشگری ماسال یا دیدنی های گیلان و مناطق ییلاقی به چشم می خورد و این روزها عکس‌های زیادی از آن در صفحات مختلف اجتماعی منتشر شده است.

اولسبلنگاه روستایی ییلاقی در 25 کیلومتری جنوب ماسال است که در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد و به خاطر چشم‌انداز، طبیعت و امکان اقامت در کلبه چوبی هایی که شکل اولیه شان را حفظ کرده‌اند و بازسازی نشده‌اند، به یکی از جاذبه های گردشگری ماسال تبدیل شده است. برق در روستای اولسبلنگاه با موتور برق تامین می‌شود و امکاناتی مانند آب شهری و گاز وجود ندارد که همین موضوع جذابیت اقامت در کلبه چوبی را برای گردشگران بیشتر می‌کند.

روستای اولسبلنگاه در فاصله یک ساعته با شهر ماسال قرار دارد. جاده اولسبلنگاه یکی از جاده های دیدنی و جذاب با طبیعت جنگلی است که برای دسترسی به ییلاقات اولسبلنگاه باید ازچند پیچ در جاده گذشت. بهترین فصل سفر به اولسبلنگاه تا اوایل پاییز است. هرچند این که منطقه زمستان دیدنی دارد اما به دلیل نبود امکانات مناسب، ممکن است عبور از جاده و اقامت در ییلاق اولسبلنگاه امکانپذیر نباشد.

کلبه در اولسبلنگاهجاذبه های گردشگری اولسبلنگاه

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه طبیعت بی نظیری دارد که مشتاقان بسیاری را برای عکاسی و ماندگار کردن لحظه‌ها به این منطقه می‌کشاند. اولسبلنگاه ییلاقات کوچکی مثل شلما، نساء، بورا و روستاهای کوچک دیگری دارد که گشت و گذار در هر کدام تکه‌ای از بهشت را یادآوری می‌کند.

ارتفاعات آلاله و روستای سوئه‌چاله نیز از دیگر جاذبه های گردشگری اولسبلنگاه هستند که در طول مسیر و با برنامه ریزی سفر به اولسبلنگاه می‌توان از این مناطق دیدن کرد و چند ساعتی را در دل طبیعت این منطقه سپری کرد.

برای کسانی که اهل تاریخ هستند و سرگذشت‌ها برایشان جذابیت دارد، دیدن از محل شهادت میرزاکوچک خان جنگلی که خود متولد شهر رشت بود و هنگام گذر از ارتفاعات آلاله پشته به سمت خلخال، در ارتفاعات ماسال که به اولسبلنگاه معروف است به شهادت رسید نیز جذابیت دارد.  

در سفر به اولسبلنگاه همراه داشتن دوربین نباید فراموش شود؛ چرا که فرصت ثبت صحنه‌های بی‌همتا در این منطقه بسیار زیاد است و نباید آنها را از دست داد. هنگام سفر به اولسبلنگاه با همراه داشتن لوازمی چون کفش پیاده‌روی و لوازم ضروری می‌توان به پیاده‌روی سبک پرداخت و با قدم زدن میان این روستای شگفت‌انگیز بیشترین استفاده را از فرصت های سفر به اولسبلنگاه و مراتع سرسبز برد.

کلبه چوبی اولسبلنگاه رزرو کلبه در اولسبلنگاه 

برای اقامت در کلبه‌های چوبی ارتفاعات اولسبلنگاه کافی است از روی سایت مکانچی شهر ماسال را جستجو کرد تا فهرستی از کلبه ها و امکانات آنها نمایش داده شود. در مرحله بعد با مشخص کردن تاریخ سفر و تعداد نفرات، بعد از ثبت درخواست رزرو و تایید میزبان، با خیال قدم آسوده به سمت ارتفاعات ماسال و ییلاق اولسبلنگاه برای اقامتی تکرارنشدنی قدم برداشت.

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما