سفر ساحلی از شهرهای تنکابن، چالوس و بابلسر به تاریخ بهشهر

0

رد تاریخ در شهر به شهر این سرزمین جای دارد؛ شهرهای شمالی هم از این قاعده مستثنی نیستند و علاوه بر طبیعت دلنشین شهرهای شمالی، در سفر به تنکابن و گشت و گذار در چالوس، بازدید از جاذبه های تاریخی بابلسر و عبور از میان دیدنی های بهشهر برای مسافران، می‌تواند تجربه جدیدی از سفر به شمال کشور باشد. جنگل دو هزار تنکابن

تنکابن؛ سکونتگاه قدیمی قوم آماردها

تنکابن از شهرهای باستانی مهم استان مازندران است که در طول تاریخ و محل سکونت اقوام مختلفی بوده و آثار و شواهد باقی‌مانده در منطقه، نشان از تاریخی کهن دارند. در دوران حکومت قاجار، تنکابن مرکز منطقه محال ثلاث بوده و در زمان حکومت پهلوی هم با نام شهسوار در نقشه ایران چشم نوازی می‌کرد. شهر تنکابن، علاوه بر پیشینه تاریخی کهن، طبیعت زیبایی نیز دارد. چشم‌انداز ساحلی مجذوب‌کننده، زیبایی رویایی درختان سر به فلک کشیده جنگل‌های دوهزار و سه هزار با آب و هوای معتدل و مطلوب، تنکابن را به شهری محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

مزرعه چای در تنکابن دیدنی های تنکابن؛ محصور در مزارع چای با عطر بهارنارنج

تنکابن شهری میان مزارع چای با بوی بهارنارنج و درختان خرمالوست که هوش از سر رهگذران می‌برد. تماشای چشم‌انداز شهر با خانه‌های شیروانی رنگارنگ از ارتفاعات تنکابن یکی از جاذبه های گردشگری تنکابن است. چشم به انتهای زیبایی‌های تنکابن که می‌رسد، بهشتی گمشده در جنگل های دوهزار و سه هزار و آبشارهای روان دلربایی می‌کنند.

جنگل‌های دوهزار و سه هزار، پوشیده شده از بوته‌های سرسبز با درختان راش و چنار بهترین مقصد برای طبیعتگردان و کوهنوردان است. پیاده‌روی در جنگلی بکر و تماشای چشم‌اندازهایی در مه گم شده با صدای دلنواز پرندگان از گشت و گذارهای محبوب در سفر به تنکابن است.

دشت دریاسر تنکابن نیز از دیدنی های تنکابن است که هر فصل رنگ و بوی متفاوتی دارد. دشتی پر از گل‌های رنگارنگ، جنگل‌های بکر با بوته‌های انبوه و قله‌های سربه فلک کشیده، زیبایی بی‌نظیری مانند بهشتی فرش شده با گل های زردرنگ بابونه در فصل بهار است و به همین دلیل آن را بهشت اردیبهشت ایران نامیده‌اند.

پارک جنگلی چالدره از اماکن تفریحی تنکابن در سفر به تنکابن است. امکانات تفریحی فراهم شده در پارک جنگلی در کنار چشم‌اندازهای بکر و طبیعتی زیبا پارک جنگلی چالدره را به یکی از محبوب‌ترین جاهای گردشگری تنکابن تبدیل کرده است.

آبشارهای کوهسر، آبشار سنگ بن چشمه، آبگرم فلکده و رودخانه لیرسر، آبشار تودارک و آبشار فرهاد جوی از دیگر جاذبه های گردشگری تنکابن هستند که هر کدام منظره جالبی از کوه و جنگل را به نمایش گذاشته‌اند. وستا هتل در تنکابن

اقامت در تنکابن

برای سفر به تنکابن و گذراندن چند روز در تنکابن، اقامت در اقامتگاه های بومگردی تنکابن و خانه های روستایی یکی از گزینه‌های جذاب و تجربه سفری دلنشین است. تعداد اقامتگاه های بومگردی تنکابن کم نیست که بیشتر آنها امکان رزرو به صورت آنلاین را نیز دارند. سایت رزرواسیون مکانچی، در فهرستی اقامتگاه های بومگردی تنکابن را در دسترس قرار داده است که انتخاب و رزرو یکی از آنها قبل از شروع سفر، کار را در سفر به تنکابن بسیار راحت می‌کند.  

اقامتگاه های بومگردی تنکابن در روستاهای اطراف تنکابن اجاره داده می‌شوند و فاصله کمی با طبیعت زیبا و جنگل‌های اطراف شهر فاصله دارند. برای نمونه اقامتگاه بومگردی بلوط در روستای آهکچال، جایی دور از دسترس و هیاهوی شهر است، ساده، دنج و آرام اما زیبا با چشم‌اندازی بکر از جنگل‌های تنکابن.

وستا هتل تنکابن به عنوان اولین مجموعه ویلاهتل در ایران و در شهر تنکابن افتتاح شد و با ارائه امکانات ویلای شخصی لوکس، خدمات و سرویس‌های یک هتل پنج ستاره را در اختیار میهمانانش قرار می‌دهد.

اقامتگاه بومگردی ترنگ در تنکابن هم یکی از منحصر به فردترین مکان های اقامتی با کلبه چوبی و گلی در تنکابن است. ترنگ در طبیعتی زیبا محصور شده و اقامتی در آرامش و دور از هیاهوی شهری را برای مسافرانش فراهم کرده تا با کوله باری از خاطرات خوش به شهرشان بازگردند.

بومگردی جانا، ویلا باغ امیدوار، هتل تنکا در جنگل های سه هزار، اقامتگاه بومگردی کندوج، اقامتگاه بومگردی کراتچال، ویلا دنج در تنکابن و خانه باغ پانته آ از دیگر گزینه های اقامت برای سفری هیجان انگیز است.

البته نباید فراموش کرد که تنکابن ویلاهای زیادی هم برای اجاره دارد که از روی سایت مکانچی امکان رزرو به صورت آنلاین دارند.

جنگل سرپوش تنگه از دیدنی های چالوس سفر به چالوس؛ عقیق همیشه سبز

شهر چالوس از زیباترین شهرهای ایران است و در صد سال اخیر از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری بوده. عقیق همیشه سبز از القاب شهر چالوس است که چهار فصل آن زیبا و مملو از مسافر است، اما طبیعتش در پاییز و بهار مانند بهشتی رنگارنگ روی کوه‌های چالوس نقش می‌بندد. چالوس گرچه به خاطر طبیعت بکر و رنگینش معروف و محبوب است اما تاریخ این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است و مکان های تاریخی چالوس از زیباترین‌ها ولی ناشناخته‌ترین دیدنی های شهر چالوس است.

جاده کرج چالوس از دیدنی های چالوس دیدنی های چالوس؛ تاریخی محصور میان جنگل و دریا

زیبایی جاده چالوس و نوستالژیک بودن آن بر محبوبیت سفر به چالوس و عبور از جاده برای رسیدن به این شهر افزوده است. گذر از جاده‌ای پر پیچ و خم و عبور از جنگل‌های رنگارنگ برای همه مجذوب‌کننده و دلنشین است. در سفر به چالوس علاوه بر طبیعت‌گردی می‌توان کمی هم در اماکن تاریخی چالوس وقت گذراند.

کاخ چایخوران از زیباترین اماکن تاریخی چالوس در جنوب میدان معلم است که برای استراحت‌های کوتاه مدت به سبک معماری اروپایی در دوره پهلوی اول و حکومت رضاشاه ساخته شده است.

کاخ اجابت در ارتفاعات و فاصله 50 کیلومتری شهر چالوس در اوایل حکومت پهلوی ساخته شده است. بنایی باشکوه به سبک معماری اروپایی و تزئیناتی منحصر به فرد دارد.

غار یخ مراد از دیدنی ترین جاهای چالوس در چهار کیلومتری جنوب گچسر از غارهای پرپیچ و خم ایران است و 8 متر ارتفاع دارد. مردم محلی معتقدند قندیل‌های غار در ماه‌های اسفند و فروردین مقدس است و هر هرکس از این قندیل‌ها بخورد تا سال بعد به مرداد دلش می‌رسد، یکی از دلایل نامگذاری غار نیز به همین اعتقاد مردم محلی برمی‌گردد.

آبشار آکاپل، آبشار هریجان و آبشار سواسره چشم‌اندازی زیبا میان کوهستان دارد، از پدیده‌های بی‌نظیر و یک مکان عالی برای طبیعتگردان است.

دریاچه سد دریوک، دریاچه حصارچال و دریاچه ولشت از جاذبه های طبیعی چالوس هستند که میان دره‌های عمیق و محل زندگی پرندگان مهاجر و ماهی‌های گوناگون در فصل‌های مختلف مناظر طبیعی و زیبایی‌های دریاچه های چالوس مورد توجه مسافران شهر چالوس است.

مرداب هسل و تالاب کندوچال از مکان های دیدنی چالوس و کمتر شناخته شده در فهرست جاذبه های طبیعی چالوس هستند. طبیعتی که بین درختان جنگلی محاصره شده و چشم اندازهای بی نظیری از طبیعت در مقابل چشم رهگذران است.

ویلا دوبلکس کاوه در چالوس اقامت در چالوس

از آنجا که چالوس یکی از محبوب ترین شهرهای شمالی ایران است، پیداکردن محل مناسب اقامت در چالوس بسیار آسان است. شهر چالوس ویلاهای اجاره ای زیادی دارد که از نظر چشم‌انداز، دسترسی و امکانات داخلی با هم متفاوتند. سایت رزرواسیون آنلاین مکانچی انتخاب متنوعی مثل ویلا دوبلکس استخردار، خانه دربست تریبلکس و آپارتمان ساحلی چالوس در اختیار مسافران می‌گذارد که باتوجه به سلیقه و شرایط امکان انتخاب مناسب برای گردشگران فراهم باشد.

ویلای ساحلی دوبلکس کاوه، ویلایی دوخوابه در شهر چالوس است که اتاق‌های خواب آن چشم انداز ساحل دارند و در تراس می‌توانید چشم انداز دریای زیبای مازندران را ببینید. برای گذراندن تعطیلات آخرهفته در شمال، ویلا ساحلی دوبلکس کاوه در شهرچالوس پیشنهاد مناسبی است.

آپارتمان ساحلی چالوس با واحدهای یک خوابه و دوخوابه، کاملا مجهز و آماده پذیرایی از میهمانانی است که اجاره خانه نزدیک ساحل در شهر چالوس انتخاب‌شان است. قاب پنجره این آپارتمان از ویژگی‌های خاص خانه است که تصویر زیبایی از دریای خزر را به میهمانانش هدیه می‌دهد.

دریاچه عباس آباد از دیدنی های تاریخی بهشهر بهشهر؛ پایتخت تابستانه سفر به شمال

بهشهر از زیباترین شهرهای ایران است که از گذشته‌های دور موردتوجه اقوام گوناگونی بوده و آثار و شواهد موجود نشان از دوران حاکمیت‌های زیادی بر این سرزمین دارد. شهری در شرق استان مازندران که نامش را شاه عباس صفوی، به معنی بهترین شهر انتخاب کرده و بهشهر پایتخت تابستانه و شهری برای خوشگذرانی شاهانه بوده. بهشهر از مواهب طبیعی فوق‌العاده‌ای همچون جنگل، کوه، دریا و خلیجی بی‌نظیر برخوردار است و با وجود جاذبه های تاریخی در بهشهر از شهرهای ارزشمند و مهم برای جهانگردان در طول تاریخ بوده است. جهانگردان زیادی مانند پیترودلاواله، رابرت شرلی، بارنز، شاردن و... به این شهر سفر کردند و سفرنامه‌های زیادی نوشتند که تاکید بر اهمیت این شهر در دوران تاریخی و حتی پیش از تاریخ دارد.

کاخ صفی آباد از دیدنی های بهشهر مکان های دیدنی بهشهر

بهشهر از هزاران سال پیش محل سکونت اقوام گوناگونی بوده و در طول تاریخ چندهزارساله ایران ردپای حکومت‌های مختلفی را نشان می‌دهد و علاوه بر تاریخ کهنش، طبیعت زیبایش برای هر رهگذری دلنشین و جذاب است. غار کمربند به معنای میانکوه از نخستین سکونتگاه‌های بشری در دوران ژوراسیک توسط باستان‌شناسی به نام کارلتون استنلی کون در بهشهر کشف شده که چند دوره فرهنگی در آن شناسایی شده است.

غار هوتو سرپناهی برای انسان‌های نخستین نزدیک به روستای تروجن و مربوط به دوره انسان‌های نئاندرتال بوده است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی بهشهر برای بازدید از زندگی گذشتگان است. چشمه عمارت بهشهر از یادگارهای دوران صفوی و از زیباترین عمارت‌های تاریخی در شهر بهشهر است. کاخ صفی آباد را نماد شهر بهشهر می‌دانند که در داخل باغی وسیع و مشرف به جنگلی زیبا بر فراز تپه ساخته شده است و تزئیناتش در کنار معماری کاربردی‌اش زیباست. شبه جزیره میانکاله از دیدنی های بهشهر نیز سرزمینی امن برای پرندگان دریایی است که آب‌های آرام و چشم‌انداز زیبایش آن را به یکی از جاذبه های طبیعی بهشهر تبدیل کرده است.

هزارجریب، جنگل بکر پاسند، غار علی تپه، سایت موزه گوهرتپه، باغ شاه، چشمه عمارت بهشهر، منطقه تاریخی و طبیعی عباس آباد، آبشار سنگ نو، آبشار اسپه او، آبشار سن بی، چشمه و جنگل پلنگ خیل، چشمه و پارک جنگلی سرخ او، میروون، گورستان سفیدچاه، روستای گرجی محله، روستای کوهستان و آسیابسر از دیگر جاذبه های دیدنی بهشهر در سفر به بهشهر هستند.

اقامت در بهشهر اقامت در بهشهر

با انتخاب اقامتگاه بومگردی باباجان در بهشهر تجربه جدیدی از اقامت در شمال خواهید داشت. در این اقامتگاه امکان استفاده از گشت محلی با ماشین های آفرود و سفارش غذاهای محلی فراهم شده است. برای رزرو آنلاین و اطلاع از جزئیات و امکانات اقامتگاه هم می‌توان از سایت مکانچی اقدام کرد.

رزرو اقامتگاه بومگردی نپار در شهر بهشهر که اقامتگاه بومگردی است، برای خانواده یا گروهای پرجمعیت مناسب است. خانه‌ای روستایی با امکانات کافی که چشم‌اندازی از دیدنی های بهشهر را به رخ می‌کشد.

سوئیت جنگلی سپیدار نیز در مجاورت روستای رودبار در اطراف شهر بهشهر و در طبیعتی دنج واقع شده است و از دلنشین‌ترین اقامت‌ها برای سفر به بهشهر است.

 مکان های دیدنی بابلسر بابلسر؛ از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی برای گردشگران

از محبوب‌ترین شهرهای مازندران که هرساله در فهرست پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و شهرهای ساحلی ایران به چشم می‌خورد، شهر بابلسر است. مشهدسر از نام‌های قدیم این شهر بوده و نامش به دلیل امامزاده ابراهیم و سرسبزی اطرافش لقب گرفته است. مکان های دیدنی بابلسر در کنار طبیعت زیبای منطقه، مقصدی هیجان‌انگیز برای هر اهل سفری است. روستاهای اطراف شهر بابلسر در هر چهار فصل سال، طبیعت دلنشینی دارند و میزبان گردشگرانی از چهارگوشه ایران است.

دیدنی های بابلسر مکان های دیدنی بابلسر

پل معلق از جاذبه های دیدنی بابلسر است که در زمان جنگ جهانی دوم توسط مهندسین اروپایی ساخته شده و به عنوان اولین پل ماشین‌رو به ثبت رسیده است. شهر کوهی خیل نیز از دیدنی های پرطرفدار برای گردشگران شهر بابلسر است. این شهر هزارسال قدمت دارد و پس از جنگ‌های صلیبی محلی امن برای امیرعباس سامانی بوده است. امامزاده ابراهیم معروف به ابوجواب از نوادگان امام موسی (ع) در قرن نهم هجری است. امامزاده علاوه بر مقدس بودن برای اهالی شهر از معماری زیبایی برخوردار است و یکی از جاذبه های دیدنی بابلسر برای هر رهگذران است.

روستای سرحمام در 10 کیلومتری بابلسر نیز با داشتن اولین حمام عمومی در این شهر، نامش از آهنگر کلا به سرحمام تغییر کرده است یکی دیگر از دیدنی های شهر بابلسر در سفر به بابلسر است و روستای فاطمیه نیز از دیگر جاهای دیدنی بابلسر است. روستای گالشکلا به دلیل فراوانی محصولات دامی‌اش به بهشت دامداران معروف شده. گالشکلا جزو روستاهای دیدنی بابلسر است که چشم‌اندازی زیبا از طبیعت دارد و آب و هوای دلپذیرش در کنار مردمانی مهمان نواز، محبوبیت فراوانی برای روستای گالشکلا به ارمغان آورده است.

شهرک خزرشهر، سد عرب خیل، تالاب عزیزک، رودخانه بابلرود، باغ وحش بابلسر، منطقه ساحلی میرود و منطقه گردشگری کرفون نیز از دیگر دیدنی های بابلسر هستند که در سفر به بابلسر نباید برنامه ریزی برای بازدید از آنها را از دست داد.

ویلا در بابلسر اقامت در بابلسر

کسانی که قصد سفر به بابلسر را دارند و مقصدشان چند روز اقامت در شهر ساحلی بابلسر یا روستاهای اطراف آن است، به راحتی می‌توانند برای رزرو ویلا در بابلسر یا رزرو اتاق در بومگردی های اطراف بابلسر از سایت مکانچی اقدام کنند. برای دیدن فهرستی از آپارتمان ها، خانه های دربست و ویلا اجاره ای در بابلسر کافی است روی سایت مکانچی شهر بابلسر را جستجو کرده تا فهرستی از اقامتگاه ها برای انتخاب و رزرو آنلاین نمایش داده شود.

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما