سفر به تهران و گشتی یک روزه در دماوند

0

شهر تهران، پایتخت پرتردد ایران و پذیرای همه اقوام ایرانی است. در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی در سفر به تهران از امکانات این شهر در زمینه‌های پزشکی، رفاهی، تفریحی، گردشگری و... استفاده کنند؛ اما ساکنان شهر تهران، برای دوری از فضای شلوغ و مدرن شهری، شهر دماوند را به عنوان مقصدی برای سفر یک روزه اطراف تهران انتخاب می‌کنند تا در هر فرصتی بتوانند از فضای پرتنش شهر شلوغ تهران فاصله بگیرند. در این میان گشت و گذار میان دیدنی های تهران برای مسافران این شهر خالی از لطف نیست. 

خیابان ولیعصر از دیدنی های تهران  سفر به تهران؛ شهر هزار رنگ ایران

تهران، شهر هزار رنگ است؛ شهری که  مرکز رفت و آمدهای زیادی است و حتی هیاهو و شلوغی این شهر از دیدنی های تهران به حساب می‌آید. فهرست جاذبه های دیدنی قدیم تهران و سازه های مدرن آن کم نیست و به همین دلیل شهر تهران یکی از مقاصد گردشگری حتی برای پایتخت‌نشینان است.

در ادامه مطلب بخشی از دیدنی های تهران به صورت فهرست آورده شده تا در سفر به تهران و گشت و گذار در این شهر تاریخی امکان بازدید از بناهای تاریخی تهران و سازه های مدرن آن فراهم شود.

بازار سنتی تجریش از جاهای دیدنی تهران دیدنی های تهران

خیابان ولیعصر که شمال و جنوب تهران را به هم ارتباط داده، با 18 کیلومتر طول از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر است که به خاطر درخت‌های چنار کهنسالش محبوبیت دارد و آن را جزو فهرست دیدنی های تهران قرار داده است. 

در تهران پارک‌های زیادی وجود دارند که بعضی از آنها قدیمی هستند و بعد از بازسازی به مرکزی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های تفریحی و فرهنگی تبدیل شده‌اند. پارک جمشیدیه، پارک ملت، پارک ساعی و پارک آب و آتش نمونه‌ای از پارک های تهران هستند که طبیعت زیبایی دارند و از پارک های پرطرفدار برای گشت و گذار در تهران به شمار می‌روند. 

در لیست مکان های دیدنی تهران، بازار تجریش جایگاه ویژه‌ای دارد و به خاطر قدیمی بودن بنای بازار و همجواری با امامزاده صالح در تهران مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. گشتن در بازار تجریش و خرید از حجره‌های گنبدی شکل بازار، حال و هوایی با عطر تاریخ گذشتگان دارد. در فهرست بازارهای تهران، بازار بزرگ که قدیمی‌ترین بازار تهران است و بنایی تاریخی دارد؛ از جاهای دیدنی تهران و از مراکز پربازدید مسافران و گردشگران است. برج آزادی و برج میلاد از دیگر بناهای دیدنی تهران هستند؛ برج آزادی در میدان آزادی قرار گرفته و به عنوان نمادی از سفر به تهران در عکس‌های یادگاری مسافران این شهر جای دارد و برج میلاد که عنوان بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی جهان را دارد یکی از مراکز گردشگری و تفریحی تهران است.

آثار تاریخی زیادی در شهر تهران وجود دارند که به عنوان موزه مورد توجه هستند؛ کاخ موزه سعدآباد، باغ نگارستان، خانه ظهیرالاسلام که تلفیفی از معماری ایرانی و خارجی است، باغ فردوس، عمارت مسعودیه، سردر باغ ملی، میدان حسن آباد، کاخ نیاوران، مجموعه سعد آباد، تماشاگه زمان که دیگر با عنوان موزه زمان شناخته می‌شود و تئاتر شهر و سرای روشن بخشی از بناهای تاریخی تهران هستند و در سفر به تهران بازدید از آنها باید در فهرست دیدنی های تهران قرار داد. هاستل لاوین در تهران

اجاره آپارتمان در تهران

شهر تهران به خاطر پایتخت بودنش، امکان تفریحی، رفاهی زیادی دارد و مرکز رفت و آمدهای زیادی است. مسافران بسیاری به دلایل متفاوت گذرشان به تهران می‌افتد که برای اقامت می‌توانند یکی از آپارتمان ها یا سوئیت اقامتی در تهران را برای گذراندن چند روزی در این شهر به صورت روزانه اجاره کنند.

هاستل لاوین در محدوده میدان فاطمی قرار گرفته و با اتاق‌هایی با ظرفیت متفاوت، یکی از گزینه های منتخب برای اقامت در تهران است. همه آپارتمان های تهران به صورت مبله و با امکانات رفاهی کامل در اختیار مسافران قرار داده می‌شوند که قیمت‌هایشان با توجه به متراژ، ظرفیت و موقعیت آپارتمان ها متفاوت است.

فهرستی از اقامتگاه های تهران را می‌توانید در سایت مکانچی ببینید و برای سهولت در رزرو، به صورت آنلاین از طریق سایت برای رزرو آپارتمان یا خانه موردنظر اقدام کنید. شهر دماوند مقصد سفر نزدیک به تهران

دماوند؛ مقصد پرطرفدار تهرانی‌ها برای طبیعت گردی

دماوند از شهرهای قدیمی و یکی از اولین شهرهای اسطوره‌‌ای در تاریخ روایی ایران است و هر جا که نام قهرمانان افسانه ای کیانی مثل ضحاک، فریدون، کیومرث، منوچهرو... آمده ، نام شهر دماوند هم آورده شده است.  

شهر دماوند مقصد طبیعت گردی برای کسانی است که در تهران زندگی می‌کنند و درواقع یکی از جاهای نزدیک تهران برای سفر یک روزه است. طبیعت زیبای دماوند، تنها دلیل سفر به دماوند نیست؛ در این شهر بیش از 20 اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد که این مجموعه دیدنی های دماوند، از دلایل سفر به شهر دماوند هستند.

برج شبلی از دیدنی های تاریخی دماونددیدنی های دماوند

نزدیک به شهر دماوند، روستای رودافشان قرار دارد که طبیعت این منطقه کوهستانی است و مورد توجه کوهنوردان است. نزدیک به روستای رودافشان، غار رودافشان یکی از جاذبه های دیدنی دماوند قرار گرفته که در سفر به دماوند، اقامت در بومگردی کوچه غار رودافشان فرصت استفاده از طبیعت زیبای این منطقه را فراهم می‌کند.

منطقه آبعلی هم در تابستان و هم در زمستان یکی از مقاصد سفر به دماوند است که در تابستان به خاطر هوای دلپذیرش و در زمستان به دلیل باز شدن پیست اسکی مورد توجه گردشگران است.

چشمه اعلا در چهار کیلومتری دماوند، دشت مشا در شش کیلومتری دماوند، دریاچه های تار و هویر، آبشار تیزآب و آینه رود و برج شبلی از دیگر دیدنی های دماوند هستند که در سفر به دماوند و در کنار لذت بردن از طبیعت و آب و هوای مفرح این منطقه می‌توان از آنها بازدید کرد. بومگردی کدخدا در دماوند

اقامت در دماوند

برای اقامت در این شهر علاوه بر اجاره ویلا در دماوند می‌توانید از اقامت در بومگردی ها لذت ببرید. بومگردی کدخدا در روستای خسروان و بومگردی کوچه غار رودافشان در روستای رودافشان از نمونه اقامتگاه های بومگردی دماوند هستند که امکان رزرو از روی سایت مکانچی را دارند.

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما