سفر به اردبیل و سرعین؛ زیبایی های شمال غرب ایران

0

استان اردبیل، یکی از استان های دیدنی و گردشگر پذیر ایران به شمار می‌رود و شهرهای آن در کنار هم، مجموعه‌ای بی‌نظیر ساخته‌اند. میان تنوع شهرهای استان اردبیل، شهر اردبیل و مناطق دیدنی سرعین متفاوت‌تر از بقیه جلوه می‌کنند که به خاطر آب و هوای خاص و جاذبه های گردشگری بی‌شمار، همیشه پذیرای علاقمندان و مسافران هستند.  

طبیعت زمستانی اردبیل سفر به اردبیل؛ شهر مقدس یا آرتاویل

شهر اردبیل که در متون کهن به آرتاویل شهرت دارد، مرکز استان اردبیل است و به خاطر آب و هوای سرد، برای مناسب سفرهای تابستانی است. شهر اردبیل طبیعت و دیدنی های زیبایی را برای عرضه به علاقمندان دارد که آن ها را برای سفر و همچنین ماندن در اقامتگاه های اردبیل وسوسه خواهند کرد. اگر عاشق برف و سفیدی خیره کننده آن هستید و سرما شما را آزار نمی‌دهد، زمستان‌های این شهر برایتان خاطره‌ساز و جذاب می‌شود.

جاده اسالم به خلخال اردبیل در زمستان مکان های دیدنی اردبیل

سفر به اردبیل بدون لذت بردن از زیبایی‌های جاده اسالم به خلخال ناقص می‌ماند، جاده‌ای که حتی در اوج گرمای تابستان هم خنکی بی‌نظیری دارد و به دلیل همجواری با دریای خزر همیشه مه‌آلود است. در حاشیه مسیر پر پیچ و خم جاده اسالم، درختان و گیاهانی دیده می‌شوند که نظیر آنها را در کمتر جایی می‌توان پیدا کرد.

کسانی که از دوستداران معماری و تماشای بناهای تاریخی هستند، می‌توانتد چند ساعتی را به میهمانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بگذرانند؛ مجموعه‌ای که به عنوان شاهکار معماری در این منطقه شناخته می‌شود و در کنار بهره‌گیری از هنر کاشیکاری و آجرکاری، جلوه‌های معماری عصر رنسانس را نیز به نمایش می‌گذارد. در کنار دیدار از این بقعه تماشایی، بازدید از مسجد جامع اردبیل با زیبایی‌های دوران سلجوقی خالی از لطف نیست. این مسجد از قدیمی‌ترین مساجد ایرانی با ساختار مکعبی شکل است و هر ساله، پذیرای گردشگران و علاقمندان بسیاری است.

کسانی که به طبیعت علاقمندند و بودن میان زیبایی‌های طبیعت حال‌شان را بهتر می‌کند، می‌توانند در سفر به اردبیل سری به دریاچه شورابیل که منبع قزل‌آلای ایران است، بزنند و از امکانات تفریحی و رفاهی دریاچه نظیر قایق سواری، پیست  دوچرخه سواری، باغ وحش و شهربازی روباز نهایت استفاده را ببرند، یا به گشت و گذار در جنگل فندق لو بپردازند که در آن درختان فندق، سیب وحشی، ازگیل، به و تمشک می‌توانند زیبایی و هیجان طبیعت گردی در اردبیل را کامل کنند.

علاوه بر موارد یاد شده، از دیگر جاذبه‌هایی که می‌توان در سفر به اردبیل از آنها دیدن کرد، شهر یری، تپه نادری، دریچه نئور و همچنین موزه مردم شناسی اردبیل، کلیسای مریم مقدس و پل هفت چشمه است. 

بومگردی باجیلار نزدیک شهر اردبیل

بومگردی در اردبیل

یکی از گزینه های اقامت در اردبیل رزرو خانه‌های بومگردی اطراف شهر است. البته که آپارتمان اجاره ای در اردبیل برای کسانی که اقامت داخل شهر را ترجیح می‌دهند وجود دارد؛ اما اقامت در بومگردی باجیلار که در روستای سردابه و در فاصله 24 کیلومتری غرب شهر اردبیل قرار گرفته، ضمن اقامت نزدیک شهر، فرصت بهره گرفتن از جاذبه های طبیعی اردبیل در اطراف شهر را فراهم می‌کند. برای رزرو بومگردی باجیلار در اردبیل می‌توانید از سایت مکانچی اقدام کنید.

سفر به سرعین

سفر به سرعین؛ شهر چشمه های آب گرم

سرعین، شهری دیدنی در غرب اردبیل است که به خاطر داشتن چشمه‌های آب گرم متعددی که در بطن خود جای داده، محبوب گردشگران به شمار می‌آید. این شهر، گنجینه‌ای غنی از ادبیات شفاهی خاورمیانه و ایران به شمار می‌آید، به‌طوری‌که آداب و رسوم مردمش با تصنیف و ترانه انس عجیبی دارد. با سفر به سرعین و اقامت در هتل آپارتمان های مجهز به چشمه های آب گرم می‌توان خاطرات خوشی را در ذهن خود ثبت کرد. همچنین، این شهر به دلیل نزدیک بودن به استان‌های زنجان، گیلان و آذربایجان شرقی گزینه مناسبی برای سفرهای کوتاه و به یاد ماندنی برای گردشگران شهرهای مجاور است.

چشمه های آب گرم سرعین جاهای دیدنی سرعین

شهر سرعین به شهر چشمه‌های آب گرم شهرت دارد. پس، اولین گزینه‌ای که می‌توان به عنوان گزینه‌های دیدنی سرعین انتخاب کرد، چشمه های آب گرم سرعین هستند که علاوه بر جنبه تفریحی، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توسط پزشکان توصیه شده‌اند. کسانی که به قصد رسیدن به آرامش و استراحت به شهر سرعین سفر می‌کنند، می‌توانند سری به آب گرم سبلان به عنوان بزرگترین مجتمع آب درمانی ایران که امکانات رفاهی مناسبی دارد، بزنند و حس آرامش دوباره را تجربه کند. در سفر به سرعین، استفاده از آبگرم گامیش گلی که به صورت استخر روباز با چشمه‌ای جوشان در سرعین قرار دارد، برای آب‌تنی و همچنین آب درمانی گزینه مناسبی مناسب است. از دیگر چشمه‌های آبگرم سرعین می‌توان آبگرم بش باجلار را نام برد که لذت سفر به سرعین را برای گردشگران کامل خواهد کرد.

برای علاقمندان به طبیعتگردی در شهر سرعین، روستای آلوارس به عنوان خنک ترین نقطه دیدنی سرعین شناخته می‌شود؛ یکی دیگر از جاهای دیدنی سرعین است. این روستا که در ارتفاعات قرار دارد، منبع محصولات طبیعی است و عسل، سرشیر و نان لواش آن شهرت بسیاری دارد. در ادامه طبیعت گردی در شهر سرعین، می‌توان به آبشار ورگه سران سری زد و زیر سایه درختان اطراف آبشار با شنیدن صدای گوش‌نواز برخورد آب بر سنگ‌های سخت و سرد استراحت بپردازید که قطعا یکی از زیباترین موسیقی‌های شنیدنی طبیعت است.

کسانی هم که به ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی علاقه‌مندند، می‌توانند از امکانات تفریحی و رفاهی پیست اسکی آلوارس بهره ببرند. این پیست به خاطر بارش‌های برف سنگین در زمستان، به مدت هشت ماه ذخیره برف دارد تا بتواند در بیشتر ایام سال پذیرای علاقمندان به اسکی و تفریح باشد و به رتبه اول در ایران دست یابد.

دره گلستان و روستای شایق نیز از دیگر جاذبه های طبیعی و دیدنی سرعین هستند که می‌توان از تماشای آنها لذت برد.

هتل آپارتمان آنا سرعین

رزرو هتل آپارتمان در سرعین 

اطراف چشمه های آب گرم سرعین آپارتمان و هتل آپارتمان های زیادی برای اجاره وجود دارند که امکان رزرو واحدهای یک خوابه، دو خوابه و حتی سوئیت هایی مناسب تعداد نفرات کمتر امکان رزرو به صورت آنلاین را دارند. کافی است روی سایت مکانچی، در قسمت جستجو شهر موردنظر را وارد کنید تا فهرستی از اقامتگاه های سرعین ببینید. 

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما