دیدنی های تهران و گشت و گذار در دماوند

0

سفر به تهران سفر به شهر هفت رنگ پادشاهان قاجاری، با گوناگونی گروهای قومی و بزرگ ترین شهر فارسی زبان جهان است که پیشینه کهن آن  به 7000 سال قبل بازمی گردد، اما اوج و شکوهش را مدیون سلسله صفوی و زیبایی هایش را از دوران قاجار به یادگار دارد. همین سابقه قدیمی دیدنی های تهران را جذاب تر می‌کند؛ دیدنی های تهران تنها یادگارهای دوران قدیم نیستند و پایتخت بودن این شهر، آن را میهمان سازه های مدرن و جدید کرده که بازدید از آنها یکی از جذابیت های سفر به تهران است. در کوچه پس کوچه های قدیمی هنوز رد پای تاریخ به جا مانده و عمارت های سلطنتی به انتظار رهگذران از راه رسیده‌اند تا رخ نمایی کنند. نوروز بهترین زمان برای قدم زدن در تهران با آب و هوایی مطلوب است.یکی از مقصدهای نزدیک به تهران، شهر دماوند است؛ سفر به دماوند یکی از تفریحات پایتخت‌نشینان در روزهای آخر هفته و لذت بردن از مناطق بکر و طبیعت بی‌نظیر این شهر و دورهمی در باغ‌ها و ویلاهای اجاره ای دماوند است. 

دیدنی های تهران

دیدنی های تهران در سفر به تهران 230 ساله

برج آزادی نماد ایران مدرن و نشان دروازه تمدن در قرن بیستم بود. ساخت این برج 30 سال به طول انجامید و از آن به عنوان دروازه غربی یاد می‌شود که تداعی کننده نماد تهران، پیشینه تاریخی، فرهنگی و هنری نه تنها برای ایرانیان بلکه برای توریست‌های خارجی است.

خانه موزه مقدم با معماری شگفت انگیزش و اتاق های تودرتو، عمارت احتساب الملک از دربایان پادشاهان قاجار که بعد از مرگش این عمارت به فرزندش دکتر محسن مقدم، استاد باستان شناسی دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما می‌رسد و در نهایت با تلاش این زوج و جمع آوری آثار تاریخی از چهارگوشه ایران، ارث پدری‌شان را وقف دانشگاه تهران می‌کنند که اکنون به عنوان موزه‌ای رنگارنگ، در سفر به تهران امکان بازدید برای عموم را دارد.

عمارت مسعودیه با تزیینات فرنگی و الهام گرفته از معماری اروپایی یکی از بی‌نظیرترین عمارت‌ها در کنار باغ نگارستان، باغ سردار ایرانی و لاله زار در محدوده شمال حصار شاه طهماسبی در عصر ناصری بوده و این مکان‌ها با فاصله کمی از هم چشم انتظار گردشگران خوش ذوق نشسته‌اند.

کسانی که سفر به تهران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، قدم زدن در محله عودلاجان در خیابان مصطفی خمینی را باید در گشت و گذار تهران بگنجانند؛ محله‌ای قدیمی که هنوز رنگ و بوی دوره قاجار و پهلوی را می شود حس کرد، هر گوشه و کنارش بازگو کننده تاریخی از آن دوران است و هنوز رد قدم های افرادبلندمرتبه در کوچه پس کوچه ها به جا مانده است، سرای کاظمی، خانه مدرس، مدرسه معمارباشی، بازارچه سنتی، خانه مهربان در کوچه های باریک قدیمی چشم نوازی می کنند. در کنار امامزاده یحیی چنار 900 ساله، هنوز سرش روبه آسمان است و در لیست آثار ملی ایران خودنمایی می‌کند.

موزه های تهران از دیدنی های تهران هستند که هنر قدیم و معاصر مردمان این سرزمین را به نمایش گذاشته‌اند. موزه موسیقی، سرک کشیدن در دنیای موسیقی چند سده گذشته در ایران یکی از علاقه های مردمان امروزه ست. موزه آبگینه و سفالینه ایران روند ساخت سفال تا به اوج رسیدن شیشه رو برای عموم در ساختمانی با معماری هنرمندانه به نمایش گذاشته. موزه فرش در خیابان کارگر شمالی یکی از پاتوق های دوستداران هنر است، برای حس کردن تاروپودهای فرش قدیمی با دستان هنرمندان تکرارنشدنی. موزه جواهرات با داشتن مجموعه ای از اشیای آنتیک پادشاهان ایران که برای هر بازدیدکننده‌ای هیجان انگیز است. موزه ملی ایران مادر موزه‌هاست با داشتن دو ساختمان که ساختمان قدیمی تر در دو طبقه آثار پیش از تاریخ و تاریخی را به نمایش گذاشته و ساختمان جدیدتر آثار دوره اسلامی را.

کاروانسرای خانات، باغ موزه قصر، مدرسه دارالفنون، خانه دکتر مصدق، قنات آب، خانه موزه استاد صبا، خانه صادق هدایت، موزه سینما، شهرک سینمایی غزالی، تئاترشهر، تالار وحدت، مجموعه موزه های کاخ گلستان، مجموعه موزه های کاخ نیاوران، مجموعه موزه های کاخ سعدآباد، موزه عبرت عشرت آباد، موزه رضا عباسی، موزه عروسک های ملل، باغ مینیاتوری، مسجد و مدرسه سپهسالار، کلیسای سرکیس مقدس، حسینیه ارشاد، پارک ژوراسیک، بوستان نوروز، باغ گیاه شناسی ملی، باغ پرندگان و موزه پست و تلفن از دیگر دیدنی های تهران برای گردشگران پایتخت است.

اقامت در تهران

اقامت در تهران

قبل از سفر به تهران، کافی‌ست با کمی جستجو در سایت رزرواسیون آنلاین مکانچی هتل ها و آپارتمان ها را باهم مقایسه کنید و طبق بودجه و سلیقه بهترین انتخاب را داشته باشید. آپارتمان های تهران مبله و باامکانات کامل، مناسب برای سفرهای خانوادگی است. اما برای مسافرانی که تنها سفر می‌کنند، هاستل و مهانپذیر به دلیل قیمت پایین‌تر، گزینه بهتری برای اقامت در تهران هستند.

مهمانپذیر طاها هم برای کسانی که دنبال اقامت ارزان نزدیک به منطقه بازار تهران و مولوی هستند نیز مناسب است. این مهمانپذیر به ایستگاه راه آهن، کاخ گلستان، مدرسه دارالفنون، ترمینال جنوب و باغ نگارستان دسترسی راحتی دارد.

هاستل لاوین با 8 اتاق در خیابان فاطمی و نزدیک به مرکزشهر واقع شده. اتاق ها سرویس بهداشتی اختصاصی ندارند و سرویس ها به صورت عمومی در مجموعه تعبیه شده است.

آپارتمان نیمه دربست درکه چشم انداز کوهستانی دارد و برای چهار نفر، گزینه مناسبی برای اقامت در تهران است.

آپارتمان دوخوابه در خواجه عبدالله موقعیتی نزدیک به مرکز شهر دارد و دسترسی آن به مترو راحت است. در منطقه غرب نیز آپارتمان های اجاره ای در تهران وجود دارند مثل؛ آپارتمان مبله یک خوابه در فردوس غرب یا آپارتمان مبله نوساز یک خوابه در سعادت آباد که ز دیگر گزینه‌های اقامت در تهران هستند و به راحتی با جستجو در سایت مکانچی می توان برای رزرو آنلاین آپارتمان های اجاره ای تهران اقدام کرد.

سفر به دماوند

سفر به دماوند، میزبان بلندترین کوه ایران

دماوند، میزبان بلندترین کوه ایران، مرتفع ترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه که نامش را از کوه استوار و سر به فلک کشیده دماوند به یادگار دارد. قدمتش به حکومت مادها و هخامنشیان می‌رسد که آثار تاریخی جذابی از آن زمان به یادگار مانده. از شهرهای تابستانی و ییلاقی پایتخت‌نشینان که تنها 74 کیلومتر با تهران فاصله دارد. چهارفصل پاتوق طبیعت دوستان و مسافران است که برای خوشگذرانی و تفریح به این شهر سفر می‌کنند.

دیدنی های دماوند

دیدنی های دماوند

غاررودافشان از زیباترین دیدنی های دماوند و مقصدی برای کوهنوردان است. آب زلالی که از دل صخره های سنگی می جوشد و چاله های پرآب کف غار بر زیبایی غار افزوده اند.

دریاچه های تار و هویر با آب شیرین از جذاب ترین دیدنی های دماوند برای گردشگران است. شنا، قایقرانی و ماهی گیری از تفریحات پرطرفدار در کنار دریاچه هستند. تار و هویر در منطقه ای کوهستانی واقع شدند که در چهارفصل آب و هوای گوناگونی دارند.

چشمه اعلا از باران و برفی که در طول سال به خاک نفوذ می کنند، می جوشد. این چشمه با دو مظهر در جنوب ارتفاعات دماوند و شمال شهر دماوند می درخشد.

مسجد جامع دماوند بر روی تپه ای در زمان حکومت سلجوقیان در محله های قدیمی قاضی و فرامک ساخته شده است.

برج شیخ شبلی نمادی از تاریخ شهر در کنار مسجد جامع و در محله های فرامه و قاضی است. بنایش به سبک معماری سلجوقی در قرن چهارم و پنجم ساخته شده است. گنبد برج هشت ترک دارد و با یک شکستگی و زاویه ای تند به سمت راست متمایل می شود.

کوه شاه نشین بر روی خط الراس سراسری توچال قرار گرفته، این قله در ارتفاع 3496 متری پس از قله الوند مرتفع ترین قله کوهستان الوند محسوب می شود و مقصدی هیجان انگیز برای کوهنوردان در طول سال است.

امامزاده عبدالله و عبیدالله با آرامگاهی مضرس و گنبدی فیروزه ای رنگ، کتیبه هایی با آیات قرآن کریم در محله درویش واقع شده و این آثار در سال 1351 به عنوان یک آثار ملی به ثبت رسیده است.

اقامت در دماوند

رزرو آنلاین ویلا در دماوند

برای گذراندن چند روزی در دماوند، اقامتگاه های سنتی و ویلاهای دربست از گزینه های جذاب و مناسب برای هر مسافری است. قبل از سفر کافی است با جستجو در مکانچی بهترین انتخاب را داشته باشید، دقت کنید اتاق اقامتگاه ها متفاوتند اما با کمی مقایسه می توان بهترین گزینه رو انتخاب کرد.

برای نمونه اقامتگاه بومگردی کوچه غار رودافشان در فاصله 200 متری از غار رودافشان و در محوطه ای 4000 متری و فضای چمن کاری شده، مجهز به آلاچیق در محوطه است که برای استراحت و لذت بردن از فضای منطقه عالی است.

اقامتگاه بومگردی کدخدا در روستای خسروان دماوند با 4 اتاق برای رزرو که سرویس بهداشتی به صورت عمومی در محوطه تعبیه شده است.

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما