اقامت در اردبیل و سفر به سرعین؛ تجربه ای به یادماندنی

0

استان اردبیل از استان‌های شمال غرب ایران است که هم کوه‌های وسیع و زیبایی دارد و هم از جنگل‌های سرسبز زیادی تشکیل شده که آن را به یکی از زیباترین مقصدهای ایران برای سفر تبدیل کرده است. سفر به اردبیل در فصل‌های بهار و تابستان طرفدار بیشتری دارد و گردشگران زیادی اقامت در اردبیل را به خاطر هوای دلپذیر و خنک در روزهای گرم بهار و تابستان ترجیح می‌دهند و عده‌ای هم در پاییز و زمستان پا به این شهر می‌گذارند تا تنی به چشمه های آبگرم سرعین بزنند تا علاوه بر گشت و گذار در طبیعت و استفاده از دیدنی های اردبیل، دردهایشان را به چشمه های آبگرم سرعین بسپارند. 

طبیعت اردبیل اردبیل؛ شهری با ویژگی های تمام عیار برای سفر

برای سفر به اردبیل باید بدانید که علاوه بر زیبایی‌های طبیعت و هوای بی‌نظیر اردبیل که به خاطر موقعیت جغرافیایی مناسب این شهر است؛ قدمت 5 هزارساله شهر اردبیل، آن را در فهرست شهرهایی که آثار تاریخی و باستانی زیادی دارند، قرار داده است. با این حساب اقامت در اردبیل فرصت گشت و گذار میان دیدنی های اردبیل را فراهم می‌کند. همه این موارد باعث می شود تا افراد زیادی سفر به اردبیل را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در فصل های گرم سال انتخاب کنند و چند روزی را به اقامت در اردبیل بگذرانند. اردبیل از آن دست شهرهایی است که در سفر به آن، هم می‌توانید تفریح کنید، از طبیعت لذت ببرید و هم از آثار تاریخی دیدن کنید. برای سفر به یک شهر، دیگر چه می خواهید؟

پل معلق از دیدنی های اردبیلجاذبه های گردشگری و دیدنی های اردبیل

اردبیل از آن جمله شهرهایی است که هم بناهای تاریخی زیادی دارد و هم برای دیدن طبیعت  و تفریح کردن می‌توان روی این شهر حساب باز کرد. یکی از جاذبه های تاریخی اردبیل که بسیار معروف است و توانسته هم در آثار ملی و هم در یونسکو ثبت شود، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است که معماری و آثار داخلی آن از زیبایی و ارزش زیادی دارد. قلعه خسرو از دیگر آثار تاریخی اردبیل است که به قدمت زیادش معروف است و در بالای کوه قرار دارد.
قلعه قهقهه هم از مهمترین بناهای تاریخی ایران و اردبیل است که بیشتر به دلیل محل زندانی بودن افراد سیاسی در دوران صفویه به شهرت رسیده است.
کاروانسرای سنگی صائین (کاروانسرای عباسی) هم از دیگر تاریخی ترین بناهای با ارزش در این شهر است که دارای معماری منحصربه فرد و خاصی است که در آثار ملی به ثبت هم رسیده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. اما مکانی که هنگام سفر به اردبیل به هیچ وجه نباید دیدن آن را از دست داد، گورستانی تاریخی و عجیب به اسم شهر یری است که پر از زیبایی و شگفتی است.
موزه مردم شناسی اردبیل، تپه نادری و مسجد جامع اردبیل از دیگر آثار تاریخی و باستانی اردبیل است که حتما ارزش این را دارند که در سفر به اردبیل از آنها دیدن کنید. می‌توانید بعد از گشت و گذار و تفریح، از بازار تاریخی اردبیل دیدن کنید و با خرید از صنایع دستی و سوغات، لذت اقامت در اردبیل را کامل کنید.
از مکان های تفریحی اردبیل می توان به پل معلق مشکین شهر و منطقه تفریحی بولاغلار اشاره کرد و در سفر به اردبیل برای دیدن جاذبه های طبیعی این شهر، می‌توانید سری به دریاچه زیبای شورابیل، جنگل فندقلو، غار یخگان، دشت مغان و دریاچه نئور بزنید و از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر نهایت لذت را ببرید.

در شهر اردبیل خانه و آپارتمان های زیادی برای اجاره روزانه در اردبیل وجود دارند که به راحتی می‌توان یکی از آنها را با توجه به شرایط اقامت، امکانات یا منطقه‌ای که در آن قرار دارند، انتخاب و قبل از سفر اقدام به رزرو آنلاین اقامتگاه کرد. این امکان به راحتی از روی سایت مکانچی امکانپذیر است؛ کافی است نام شهر اردبیل را روی سایت در قسمت جستجو وارد کنید تا با مقایسه گزینه‌های فهرست شده، برای رزرو آنلاین مورد مناسب اقامت در اردبیل به صورت آنلاین اقدام کنید.  طبیعت دیدنی سرعین

سرعین؛ شهری با جاذبه های طبیعی و تفریحی بسیار

امکان ندارد اسم سرعین را شنیده باشید ولی نام چشمه های آبگرم سرعین به گوشتان نخورده باشد. شهرت چشمه های آبگرم سرعین به حدی است که حتی پای توریست‌ها را به این شهر کوهستانی باز کرده و این شهر را به شهرت جهانی رسانده اما در سفر به سرعین فقط نباید به استخرهای آبگرم اکتفا کرد.
یکی از تفاوت های سفر به سرعین با شهرهای دیگر در این است که این شهر با اینکه در زمستان هوای بسیار سردی دارد، باز هم مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند تا تجربه ی تفریحی متفاوت را در آبگرم های سرعین تجربه کنند. لذت این تفریح در استخرهای روباز چندین برابر هم می‌شود. اگر سفر به سرعین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردید، فراموش نکنید که حتما کره و سرشیر، آش دوغ، کباب و سیرابی این شهر را امتحان  کنید و عسل معروف سرعین را با خود به سوغات ببرید.

دهکده صخره ای و باستانی ویند کلخوران از دیدنی های سرعیناماکن تفریحی و گردشگری سرعین

یکی از جاذبه های تاریخی شهر سرعین که شهرت زیادی دارد و افراد زیادی که علاقه‌مند به تاریخ هستند، فقط به خاطر دیدن آن اقامت در سرعین را تجربه می‌کنند، تپه باستانی آناهیتا است که در گذشته معبد زرتشتیان بوده است. این معبد از نظر تاریخی و قدمت ارزش بسیار زیادی دارد.
دهکده باستانی ویند کلخوران از دیگر آثار باستانی سرعین است و مجموعه‌ای از خانه‌های قدیمی است که این دهکده را تشکیل داده‌اند. روستای آتشگاه که در آن آتشگاه‌های تاریخی و قدیمی زیادی وجود دارند هم از جاذبه های دیدنی و تاریخی سرعین است.
در سفر به سرعین باید بدانید که برعکس شهر اردبیل که از بناهای تاریخی و باستانی زیادی برخوردار بود، سرعین از نظر جاذبه های تفریحی و طبیعی سرآمد است و اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، اقامت در سرعین می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفر مخصوصا کمپینگ باشد.
روستاهایی مثل آلوارس، شایق، کنزق و بیله درق (ویلا دره) از دیگر جاهای دیدنی سرعین است که می‌توانید هم برای اقامت در سرعین آنها را برای گشت و گذار انتخاب کنید هم در همان حوالی به  تفریح بپردازید، عکس بگیرید و در کنار خانواده یا دوستانتان از طبیعت لذت ببرید.
از دیگر جاذبه های طبیعی سرعین می‌توان به آبشار ورگه سران، دره گلستان (آلوارس) و دره جنگلی ایرد موسی اشاره کرد؛ البته دیدنی های سرعین به همین‌ها ختم نمی‌شود و تعداد این دیدنی های سرعین بسیار زیاد است.
اگر اهل تفریحات زمستانی و اسکی هستید، می‌توانید ورزش اسکی را در یکی از بهترین پیست‌های ایران یعنی پیست اسکی آلوارس تجربه کنید. هم‌چنین می‌توانید از تله‌سی‌یژ این مجموعه هم استفاده کنید و مناظر زیبا و پوشیده از برف کوه سبلان را در ارتفاع و از بالا ببینید. منظره‌ای که شاید هیچوقت دیگر و در هیچ جای دیگر تجربه نکنید.
یکی مهم ترین دلایل سفر به سرعین برای بعضی گردشگران، چشمه‌ها و استخرهای آبگرم سرعین است که معروفترین آنها، گاومیش گلی، بش باجلار، قره سو و دره لرسویی است ولی اگر اهل رفتن به استخرهای بزرگ و مجهز هستید، آبگرم سبلان می‌تواند بهترین گزینه باشد.

برای اقامت در شهر سرعین هم آپارتمان و هتل آپارتمان های زیادی هستند؛ که بعضی از آنها به طور اختصاصی استخر آبگرم دارند که آب آنها از چشمه های آبگرم سرعین تامین می‌شود. 

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما