گشتی در شیراز، مشهد و کیش؛ فهرست دیدنی های شهرهای توریستی ایران

0

شیراز، مشهد و کیش از شهرهای پرگردشگر با دیدنی های تاریخی و طبیعی هستند. مشهد به عنوان شهر مذهبی پرگردشگر در سراسر دنیا شناخته می‌شود. سفر به شیراز در فصل بهار و میان شکوفه‌های بهارنارنج برای گردشگران اهل ادبیات حال و هوای دیگری دارد و در سفر به کیش به جز تفریحات این جزیره زیبا می‌توان با کمی برنامه ریزی استفاده مفیدتری از وقت داشت و از جاذبه های تاریخی کیش هم دیدن کرد. در این مطلب بخش دیگری از دیدنی های شیراز، فهرستی از اماکن گردشگری مشهد و جاذبه های گردشگری کیش بخوانید گردآوری شده است.   

تخت جمشید شیراز سفر به شیراز؛ شهر پارسایان

شیراز شهر شعر و ادب؛ نه تنها یکی از نام‌آورترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران است بلکه برای جهانیان هم نامی آشنا دارد. تاریخش بر همگان آشنا و زیبایی‌هایش آشکار است، از سال‌های دور محل سکونت اقوام ایرانی بوده است و هنر و معماری‌اش در دوران هخامنشی به اوج رسیده و در نهایت در دوران سلسله آل‌بویه به پایتختی ایران برگزیده شد. شیراز شهر هنرپروران نامی از جمله، سعدی، حافظ و ملاصدرا است که در قرن 13 میلادی به دلیل رونق علم و فرهنگ و هنر به دارالعلم مشهور شده. در گذشته‌ها القاب و عناوین متنوعی همچون ملک سلیمان، دارالملک، مملکت سلیمان و دارالعلم را به خود داشته است. شیراز یکی از شهرهای پرطرفدار و مقصد توریست های خارجی است که هر چهار فصل آن حیرت‌انگیز و دلرباست.

باغ دلگشا شیراز مکان های دیدنی شیراز

شهر شیراز از قدیم‌الایام محل فرمانروایان زیادی بوده که تمدن کهن آن نشان از سرگذشت تلخ و شیرین این سرزمین دارد. معماری دایره‌ای شکل با حصار و برج و با 11 محل محاصره شده که نامش نشان از تمدن 2500 ساله ایران دارد که آن را با تخت جمشید به رخ جهانیان می‌کشد و لوح‌هایی که از تخت جمشید به یادگار مانده گواه بر داشتن قانون‌های اساسی بوده است. برای سفر به تخت جمشید یک روز زمان نیاز است که تا دروازه به دروازه آن را باید دید و از تاریخش شنید.

حافظیه؛ میعادگاه عاشقان است. مقبره حافظ، شاعر شیرازی از معماری زندیان و هخامنشیان الهام گرفته شده و در باغی زیبا محصور شده که برای هر رهگذری دلنشین است. سعدیه؛ محل دفن شاعر گرانقدری که اواخر عمرش را در شیراز گذرانده و بعد از مرگش هم در همین شهر به خاک سپرده شده، مقبره‌اش در سال 1330 ساخته شده و هم اکنون از محبوب‌ترین دیدنی های شیراز برای گردشگران است.

معماری مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی معروف است، برای جهانیان زبانزد است که با رقص نوری از رنگ‌های زیبا دلبری می‌کند. باغ عفیف‌آباد، باغ جهان‌نما، باغ دلگشا، باغ ارم و باغ نارنجستان قوام که محل زندگی دولتمردان و رجال حکومت‌های مختلف بودند و معماری و تزئینات‌شان از زیباترین‌ها در شهر شیراز است؛ از دیگر دیدنی های شیراز هستند. عمارت شاپوری محل زندگی عبدالصاحب شاپور، تاجر بنام شیراز بوده که تا دهه 70 خانواده‌اش در این عمارت که به سبک قاجاری ساخته شده زندگی می‌کردند و پس از رها کردن و متروک شدن این بنا، میراث فرهنگی عمارت را خریداری و مرمت کرده است و و اکنون درب‌هایش به روی عموم باز است.

حمام وکیل، مسجد وکیل و بازار وکیل هم از قدیمی‌ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری شیراز است. مجموعه‌ای که به دست کریمخان زند ساخته شده و هنوز بعد از گذشت سال‌ها محلی برای عبور و مرور گردشگران است.پاسارگاد، مقبره‌ای شکوهمند نه تنها برای ایرانیان بلکه برای جهانیان است. یادگاری از دوران هخامنشی در 30 کیلومتری شیراز و شامل ساختمان‌هایی ازجمله کاخ دروازه، کاخ بارعام، آب نماهای باغ شاهی، محوطه مقدس و تنگه بلاغی و آرامگاه کوروش کبیر است.

بومگردی ماه منیر در شیراز اقامت در شیراز

برای گذراندن چند روزی در شیراز، اقامتگاه‌های سنتی از گزینه‌های جذاب و مناسب برای هر مسافری است. تعداد اقامتگاه‌های سنتی در شیراز زیاد است، کافی است قبل از سفر با جستجو در مکانچی بهترین انتخاب را داشته باشید، دقت کنید اتاق اقامتگاه‌ها متفاوتند اما با کمی مقایسه می‌توان بهترین گزینه را انتخاب کرد. برای نمونه اقامتگاه سنتی ماه منیر شیراز خانه‌ای سنتی با قدمت بیش از 120 سال است که پیشینه آن به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی بازمی‌گردد. این اقامتگاه هفت اتاق مستر، کافی‌شاپ، چایخانه سنتی، صندوق امانات و تاکسی سرویس دارد.

اقامتگاه بومگردی پسین که با همدلی و صمیمت یک خانواده مرمت و اداره می‌شود نیز یکی دیگر از بومگردی های شیراز است.
برای اقامت در شیراز، گزینه های دیگری مثل رزرو هتل در شیراز و اجاره آپارتمان نیز از دیگر انتخاب‌ها هستند که باتوجه به شرایط و سلیقه می‌توان برای سفر به شیراز یکی از آنها را مدنظر قرار داد.

آرامگاه فردوسی در مشهد سفر به مشهد؛ زادگاه شاعر حماسه سرای ایران

مشهد؛ شهر علوم و حدیث و یکی از مقصدهای گردشگری و از شهرهای زیارتی ایران است که در همه فصل‌های سال مملو از مسافر است که نه تنها برای ایرانیان حائز اهمیت است بلکه گردشگران خارجی زیادی به این شهر برای زیارت امام رضا(ع) سفر می‌کنند. با این که شهر مقدس مشهد محبوبیتش را مدیون امام هشتم شیعیان است اما دیدنی های مشهد و شنیدنی‌های آن در سفر گردشگری و زیارتی مشهد کم نیست. کوه سنگی مشهد

مکان های دیدنی مشهد

کوه سنگی از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی مشهد است که براساس نوشته‌ها شاه عباس صفوی در این منطقه تاجگذاری کرده و هم اکنون بزرگترین پارک تفریحی در مشهد در این منطقه قرار دارد. مقبره تاریخی فردوسی نیز با فاصله 20 کیلومتری شهر از باارزش‌ترین و محبوب‌ترین اماکن تاریخی مشهد برای هنردوستان است. مقبره شاعر پارسی زبان در محوطه‌ای 6 هکتاری که طرح اولیه معماری جذاب آن را آندره گدار و ساخت آن را حسین لرزاده به اتمام رسانده‌اند. موزه این ساختمان از جاهای دیدنی مشهد است.

آرامگاه نادرشاه افشار نیز از جاذبه های تاریخی مشهد است. در این آرامگاه به یاد نادرشاه مجسمه‌ای بزرگ در سال 1342 ساخته شد. این آرامگاه محل دفن پادشاه بزرگ سلسله افشاریه است که در ساختمانش دو سالن دارد و آثار جنگی و غیرجنگی دوره افشار را برای رهگذران به نمایش گذاشته‌اند.

شهر شاندیز نیز در 15 کیلومتری مشهد شهری با آب و هوای معتدل و یکی از جاذبه های گردشگری مشهد است و علاوه بر طبیعت زیبایش، غذاهای فوق‌العاده‌ای هم دارد. رستوران‌های مختلف در کنار رودخانه‌هایی که از بینالود سرچشمه می‌گیرند هم دیدنی است.

خانه ملک از خانه های تاریخی مشهد است که از دوره قاجار به یادگار مانده و معماری زیبایش خیره‌کننده و جذاب است. از دیگر دیدنی های مشهد می‌توان روستای چهارفصل زشک، غار بیمارآب، بازار رضا، باغ ملی مشهد، غار تاریخی مغان بند 500 ساله گلستان، باغ گیاه شناسی ملی ایران، وکیل آباد، قدیمی‌ترین پارک مشهد و پارک هفت حوض با حوض‌های طبیعی را نام برد.

هتل میثاق مشهد اقامت در مشهد

برای اقامت در مشهد، روی سایت مکانچی گزینه های اقامتی متفاوتی برای رزرو وجود دارند. برای کسانی که به قصد زیارت راهی مشهد می‌شوند، اقامت نزدیک حرم مطهر موضوع مهمی است؛ بنابراین با رزرو اتاق در هتل آپارتمان بهروز مشهد، می‌توان شبی به یاد ماندنی را تجربه کرد و قدم‌زنان به حرم رسید و لحظه‌های دل‌انگیزی را سپری کرد. هتل آپارتمان آنا هم یکی دیگر از هتل های نزدیک حرم در مشهد است که علاوه بر امکانات مناسب، قیمت مناسبی هم دارد.

برای کسانی که اقامت در سوییت یا آپارتمان را ترجیح می‌دهند، امکان رزرو آنلاین روی سایت مکانچی مهیاست. سوییت‌ها نزدیک حرم هستند و از امکانات مناسبی برخوردارند.

شهر حریره کیش گشت و گذار در کیش؛ جزیره نیلگون خلیج فارس

کیش؛ جزیره‌ای نیلگون در آب‌های خلیج فارس است که علاوه بر دیدنی‌های زیبایش، جزیره‌ای برای تفریحات هیجان‌انگیز آبی و محلی برای خرید ارزان است. کیش جزیره‌ای محصور شده میان درختان نخل و کهور، با چشم‌اندازی از غروب و طلوع زیبا، چشم هر رهگذری را مجذوب می‌کند. جاذبه های گردشگری کیش برای سرگرمی گردشگران زیادند و برای استفاده از آنها می‌توان در طول سفر برنامه‌ریزی کرد. جزیره با سکوت زیبایش، تمیزی و امکانات تفریحی مناسبش یکی از مقاصد توریستی ایران است. تفریح غواصی از جذاب‌ترین تجربه سفر به کیش با قدم گذاشتن در اعماق آب‌هاست.

کشتی یونانی از دیدنی های کیش مکان های دیدنی کیش

سفر به کیش، اواخر پاییز و زمستان به دلیل مطلوب بودن هوا، مقصدی مناسب برای مسافرن است. علاوه بر ساحل زیبا، مکان های تفریحی هیجان‌انگیزی دارد که برای مسافران دلنواز است. پارک پرندگان و پارک دلفین‌ها از جذاب‌ترین دیدنی های کیش است. در باغ پرندگان با 50 گونه از انواع پرندگان و حرکات حیرت‌انگیز دلفین‌ها در پارک دلفین‌ها اوقات خوشی را می‌توان سپری کرد.

شهر حریره کیش، نشان از شهری بزرگ و آباد از سده 5 تا 10 هجری قمری دارد و با وسعت 3 کیلومتر در شمال جزیره قرار گرفته و از قدیمی‌ترین اماکن دیدنی جزیره کیش به شمار می‌آید. شهر زیرزمینی کاریز نیز با قدمت دو هزار ساله‌اش، 15 متر پایین‌تر از سطح شهر قرار گرفته است که امروز به شهر زمینی تبدیل شده و سقف مرجانی هفت سانتی متری‌اش از دیگر زیبایی‌های این شهر است.

بوستان آهوان، اسکله تفریحی کیش، خانه مردم شناسی بومیان کیش، تم پارک آبی اوشن و کشتی تفریحی کیش از دیگر دیدنی های کیش در سفر به این جزیره است.

آپارتمان پنت هاوس در کیش اقامت در کیش

مکانچی با معرفی آپارتمان و سوییت در مناطق مختلف جزیره کیش و ماجراجویی در دیدنی های جزیره کیش این امکان را برای مسافرانش فراهم کرده تا علاوه بر سفر کردن به زیباترین جزیره ایران، دغدغه‌ای برای اقامت و اجاره آپارتمان در کیش نداشته باشند. قبل از سفر با جستجو روی سایت مکانچی فهرستی از آپارتمان های کیش قابل مشاهده است.

واحد پنت هاوس در کیش از گزینه‌های انتخابی برای مسافرانی است که اتاق لوکس و منظره‌ای زیبا دوست دارند. اما برای اطلاع از جزئیات بیشتر رزرو آپارتمان در کیش می‌توان روی سایت مکانچی شهر یا استان موردنظر را جستجو کرد و با انتخاب آپارتمان موردنظر از فهرست مکانچی، جزئیات و اطلاعات بیشتر را در صفحه مربوط به اقامتگاه بررسی کرد.

برچسب ها
به اشتراک گذاری:
پاسخ شما