سفر به رامسر، ماسال، اسالم؛ گردشگری در بهشت

0

در بسیاری از مکتب‌هایی که آدم‌ها را به آرامش و آگاهی دعوت می‌کنند، ارتباط با طبیعت جایگاه ویژه‌ای دارد. حتی اگر پیرو هیچ کدام از این مکاتب نباشید، خودتان به تجربه دریافته‌اید که رفتن به دل طبیعت، نگاه کردن به سبزی چمن و گوش سپردن به صدای آب و پرندگان تا چه اندازه می‌تواند شما را برای ادامه زندگی پرتنش شهری مجهزتر کند. اگر دنبال تکرار چنین تجربه‌‌ای می‌گردید سفر به رامسر، گشت و گذار در ماسال و وقت گذرانی در طبیعت اسالم را در اولین برنامه سفرتان قرار دهید. بخشی از جاذبه های گردشگری رامسر در مازندران، دیدنی های ماسال در گیلان و جاذبه های طبیعی اسالم در تالش در ادامه مطلب آمده تا در سفر به این مناطق به صورت خلاصه در دسترس باشد.

بام سبز رامسر از دیدنی های رامسر سفر به رامسر؛ هم کوه، هم دریا

شهر رامسر غربی‌ترین شهرستان استان مازندران است که تنکابن در مازندران و رودسر در گیلان را به هم وصل می‌کند. از آنجا که این شهر برای خودش فرودگاه دارد، تبدیل شده به مقصد کسانی که هوای سفر با ماشین را ندارند و نمی‌خواهند به دل جاده بزنند. هرچند زیبایی‌های جاده های شمال کشور قابل اغماض نیست، اما فرودگاه، راه را برای بازدید گردشگران خارجی از رامسر هم باز می‌کند. بازدیدی که هم فال است و هم تماشا. چند ویژگی، رامسر را به بهشتی برای مسافران شمال کشور تبدیل می‌کند. اول، از آنجا که در سر تا سر شهر ساحل دریا در دسترس است، هر جای شهر که اراده کنید می توانید در کمترین زمان کنار دریا باشید. دوم اینکه رامسر میان کوه و دریا واقع شده و این یعنی تنها با چند دقیقه طی مسافت، حتی با پای پیاده می‌توانید خودتان را از ساحل به کوهپایه و برعکس برسانید. حتی اگر هوای رفتن به نوک قله به سرتان زده و اهل کوهنوردی نیستید، باز هم راه برایتان بسته نیست؛ تله کابین رامسر، یکی از جاذبه های گردشگری رامسر است که شما را به مقصد کوهنوردان می‌رساند.

جواهرده از دیدنی های سفر به رامسر دیدنی های رامسر؛ جواهری در شرجی

اگر گذرتان به جواهرده نیفتاده باشد، احتمالا نام آن را از اهالی سفر زیاد شنیده‌اید؛ جایی که کمتر کسی گذرش به رامسر افتاده و آن را ندیده. دهستان کوهستانی که در روزهای تابستان با 30 دقیقه فاصله از رامسر شما را از هوای شرجی نجات می‌دهد و سخاوتمندانه مهمان خنکای بهاری‌تان می‌کند. اگر بخت یارتان باشد و خلوتی جنگل های جواهرده را ببینید، می‌توانید در وهم درختانی که انگار هر کدام به جانداری شبیه‌اند غرق شوید. در 15 کیلومتری جاده جواهرده هم می‌توانید سری به آبشار صفارود بزنید. برای رسیدن به آب‌های معدنی حاوی آهن اما باید راه و چاه را از محلی‌ها بپرسید و مسیرتان را تا دل جنگل ادامه دهید. نشانه‌اش هم استراحتگاه‌هایی است که اطراف این چشمه پذیرای شماست.

رامسر اما علاقمندان به تاریخ و معماری را هم بی‌بهره نمی‌گذارد اگر، سری به غارهای تاریخی رامسر، کاخ موزه تماشاگه خزر-که از دوره پهلوی اول به جا مانده- یا مارکوه بزنند. این آخری اما ربطی به مار ندارد. قلعه‌ای که در این کوه قرار دارد محل زندگی اقوام مارد بوده که به مرور زمان ماردکوه به مارکوه تبدیل شده. قلعه‌ای تاریخی در شرق شهر کتالم که به ثبت ملی هم رسیده است.

اقامت در رامسر مجتمع لیا گرسماسررزرو اقامتگاه در رامسر

ویلا اجاره ای جنگلی یا ویلا ساحلی در رامسر برای اجاره وجود دارند. خانه‌های بومگردی در روستاهای اطراف رامسر هم یکی دیگر از گزینه‌های اقامتی در شهر رامسر یا اطراف آن است. سایت مکانچی برای رزرو آسان امکان رزرو اینترنتی ویلا در رامسر را فراهم کرده است. برای نمونه آپارتمان یک خوابه در رامسر با دسترسی آسان به مرکز شهر و مراکز خرید و دریا، در ساختمانی سه طبقه قرار گرفته است که کلیه امکانات رفاهی در آن فراهم شده و میزبان نیز در طبقه سوم سکونت دارد.

تجربه یک اقامت رویایی در ارتفاعات گرسماسر هم جلوه دیگری به تصورات از شهر رامسر می‌دهد. فاصله مجتمع اقامتی لیا از رامسر حدود 60 کیلومتر است. این کلبه، در دو طبقه و فقط در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز امکان رزرو دارد.

سفر به ماسال  گشت و گذار در ماسال؛ شهر آبشار

اگر عکس‌های گردشگرانی که به ماسال سفر کرده‌اند را با عکس‌های روستاهای سوئیس مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که چقدر از نظر مناظر طبیعی و بکر شبیه به هم هستند. مناطقی با جاذبه های گردشگری طبیعی، پوشش مخملی و طبیعت بکر که آرزوی هر شهرنشینی است. ماسال بعد از رودبار مرتفع‌ترین شهر گیلان است و برای همین می‌توانید در شهر ماسال، بر فرار ابرها بودن را تجربه کنید، یعنی یکی از همان عکس‌هایی را ثبت کنید که در آن ابرها شده‌اند زمین زیر پای‌تان.

آبشار رامینه ماسال دیدنی های ماسال

شهر ماسال اما به آبشارهایش هم شهرت دارد، آنقدر که برخی از گردشگران این شهر را با نام شهر آبشار توصیف می‌کنند. آبشارهایی مثل آبشار ویوز نزدیک به ییلاق اولسبلنگاه، آبشار خون با ارتفاع بیش از 15 متر، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه با ارتفاع 10 متر که از دیدنی های شهر ماسال هستند. از دیگر جاذبه های گردشگری ماسال می‌توان از 17 غار بزرگ و کوچک این شهر نام برد. غارهایی مثل غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی و غار کلچال. بزرگ‌ترین این غارها اما غار آویشو است که بین مناطقی تالی بنه، انده چو و خماسون در بستر دره‌ای کم‌آب قرار دارد. فاصله ماسال از شهر تالش 60 کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا 55 کیلومتر فاصله دارد. ییلاق اولسبلنگاه هم از مهمترین مقاصدی است که گردشگران ماسال در سفر به این شهر سری هم به آنجا می‌زنند.

کلبه چوبی ماسال رزرو سوئیت در ماسال

اقامت در ماسال گزینه‌های متفاوتی دارد که در سایت مکانچی در دسترس است؛ از ویلا گرفته تا اقامت در کلبه چوبی که تجربه زندگی میان طبیعت و ییلاقات ماسال است. 

اقامت در کلبه چوبی، یکی از انتخاب های پرطرفدار در شهرهای ییلاقی است. این کلبه های چوبی ، در دامنه کوه قرار دارند و در ییلاق وشمه سرای ماسال واقع شده اند که برای دسترسی به ارتفاعات ماسال بسیار مناسب هستند.

اقامت در اتاقک چوبی ماسال، دسترسی به جنگل و چشم اندازی از طبیعت کوهپایه ییلاقات ماسال را در برایتان فراهم می کند و اگر حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه رانندگی کنید به ارتفاعات ماسال خواهید رسید. 

روستای گرمدول اسالم از دیدنی های اسالم سفر به اسالم؛ قدم در مسیر بهشت

اسالم مرکز شهرستان تالش است و اهالی این شهر به زبان تالشی صحبت می‌کنند. جلال آل احمد آخرین روزهای خود را در اسالم گذراند، در خانه‌ای که درش هنوز برای آنها که گذرشان به این شهر می‌افتد باز است. طبیعت اسالم آنقدر بکر و زیباست که برای بازنمایی طبیعت زیبای شهر اورشلیم، برای لوکیشن فیلم «حضرت سلیمان» بخشی از اسالم انتخاب شد، چرا که این  طبیعت بکر و زیبا می‌توانست یادآور و بازنمای شهر زیبای اورشلیم آن زمان باشد. درخت‌های راش، بلوط، افرا، ممرز، گردو، توسکا، نمدار، بارانک، گیلاس و درختچه‌های زالزالک، ازگیل، گلابی و گوجه از مهمترین چشم‌نوازان طبیعی هستند که در اسالم می‌بینید، اما اگر کمی سربه زیرتر باشید، تمشک و بنفشه و پامچال و همیشک در ارتفاعی پایین‌تر با شما سخن می‌گویند.

جاده اسالم به خلخال جاده اسالم به خلخال؛ جاده‌ای از خیال

جاده اسالم به خلخال که دو استان اردبیل و گیلان را به هم وصل می‌کند، یکی از زیباترین جاده‌های ایران است، تا آنجا که تلاش می‌شود جاده اسالم به خلخال در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شود. جاده‌ای که از استان گیلان آغاز و به جنوب استان اردبیل ختم می‌شود. بیشترین بهره را در فصل‌های بهار و پاییز می‌توانید از این جاده ببرید. بهره‌ای که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند و تصاویر متفاوتی در نگاه و دوربین شما ثبت می‌کنند، چه در بخش جنگلی مسیر و چه در بخش ییلاقی تالش.

در فصل پاییز مسیر سرسبز و بهاری که جز جاده آسفالت و کلبه‌های غذاخوری، کمترین آثار انسانی را به نمایش می‌گذارد، به جاده هزار رنگ تبدیل می‌شود، جاده‌ای که انگار اخوان ثالث بعد از دیدن آن «پادشاه فصل‌ها، پاییز» را سروده است. از دیگر ویژگی‌های جاده اسالم به خلخال، تجربه چهار فصل سال در جاده‌ای 70 کیلومتری است؛ وقتی در بخشی از مسیر گرما و شرجی هوا را تجربه می‌کنید، در ادامه برف‌پاک‌کن‌های ماشین را به بهانه بارش باران روشن می‌کنید، کمی بعد در سرمای هوا دیدتان را با چراغ‌های مه‌شکن تقویت می‌کنید و در نهایت، با تابش آفتاب چهار فصل را به پایان می‌رسانید.

ویلای دنج در اسالم رزرو ویلا در اسالم

ویلاهای اجاره ای در جاده اسالم به خلخال به راحتی روی سایت مکانچی در دسترس هستند. دسترسی ویلای دنج در اسالم  تا آستارا 45 دقیقه، تا انزلی 50 دقیقه، تا خلخال یک ساعت، تا ساحل گیسوم 18 دقیقه، تا جاده اسالم به خلخال 20 دقیقه و تا آبشار ویسادار هم 20 دقیقه زمان می‌برد. اقامت در اسالم امکان رزرو کلبه در این منطقه با طبیعت بی‌نظیر را دارد؛ کلبه چوبی جنگلی کنار رودخانه اسالم داخل جنگل و کنار رودخانه است که با شهر 10 دقیقه با ماشین فاصله دارد و تا ییلاقات و ساحل گیسوم هم فقط 10 دقیقه زمان می‌برد.

برچسب ها
به اشتراک گذاری:
پاسخ شما