سفر به چابهار و بندرعباس از مقاصد سفر در پاییز و زمستان

1

سفر به جنوب ایران، از آن دست سفرهای داخلی و هیجان انگیز است که نفس در هوای جنوب آن را چنان در دل ماندگار می‌کند که بعد از آن، مسیر مقصدهای سفر داخلی ناخودآگاه به سمت جنوب تغییر می‌کند. بهترین فصل سفر در قسمت جنوب کشور، به خاطر شرایط آب و هوایی فصل‌های پاییز و زمستان هستند. در ادامه مطلب، به بخشی از دیدنی های چابهار در سفر به چابهار اشاره شده است. در سفر به بندرعباس و گشت و گذار میان دیدنی های بندرعباس فرصت ساختن خاطراتی با حس و حالی دلگرم را فراهم می‌کند که همیشه سوگلی خاطرات سفر خواهد بود.

جنگل حرا در چابهار از دیدنی های طبیعی چابهارچابهار؛ بهشتی ناشناخته در جنوب شرق ایران

شهر چابهار در جنوب شرق ایران و در گوشه خاوری کرانه‌های دریای عمان قرار گرفته است. دیدنی های چابهار مثل هزار دیدنی ناشناخته دیگر در سرزمین‌مان در دنیا بی‌نظیرند. بندر چابهار اولین و آخرین بندر اقیانوسی ایران است که ریشه نامش از آب و هوای معتدلش و بهاری گرفته شده. گرچه این شهر از محبوب‌ترین و دورترین شهرهای گردشگری ایران است اما در سفر به چابهار در هر گوشه و کنار شهر، جاذبه‌ای بکر و دیدنی برای گشت و گذار دارد. طبیعت زیبا و چشم‌انداز حیرت‌انگیز چابهار، از همه دلبریایی می‌کند؛ چه ساکنان این منطقه زیبا چه مسافران چند روزه این شهر. در گذشته‌های نه چندان دور، یکی از دلایل سفر به چابهار خرید اجناس ارزان قیمت بود اما با شناخته شدن طبیعت دل‌انگیز و جاذبه های گردشگری چابهار، تبدیل به مقصدی برای طبیعتگردان و سفردوستان شده است.

کوه گل افشان- از دیدنی های چابهار- عکس: مهسا طاهری مکان های دیدنی چابهار

دیدنی های چابهار نگینی درخشنده در جنوب شرقی ایران هستند. این شهر آنقدر زیباست که هرساله پذیرای مسافران زیادی از داخل کشور و حتی از دیگر شهرهای جهان است. فصل‌های پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به چابهار و استان سیستان و بلوچستان است.

کوه های مریخی از جاذبه های طبیعی چابهار است که در سراسر منطقه که چشم‌ها را خیره می‌کنند. در سفر به چابهار با عبور از جاده چابهار به سمت بندر گواتر، زیبایی بی‌حد و حصر کوه‌های مینیاتوری کنار دریای نیلگون خلیج فارس، چشم‌اندازی پدید آورده که نه در کلام و در نوشتار نمی‌گنجد.
گل افشان پدیده خارق‌العاده‌ای دیگری است که در سفر به چابهار می‌توان از آن بازدید کرد. طی آن، گل از درون زمین به بیرون پرتاب می‌شود. برای دیدن این پدیده طبیعی در سفر به چابهار باید به روستای کهیر در فاصله 10 کیلومتری چابهار رفت.

تالاب لیپار معروف به تالاب صورتی با 14 کیلومتر مساحت در مسیر ساحلی چابهار و گواتر، به سرزمینی امن برای پرندگان مهاجر تبدیل شده و هرساله میزبان فلامینگوها، تیهو و حواصیل‌هاست. درختان انجیر معابد یکی دیگر از جاذبه های طبیعی چابهار است که در هر گوشه و کناری از شهر چشم‌نوازی می کنند. داستانش طولانی و خواصش زیاد است. درختانی که از هند شرقی به چابهار راه پیدا کردند و با برگ‌های پهن و شیره سفید رنگ درمان بیماری‌ها و نارسایی‌های جسمی هستند.

منطقه حفاظت شده گاندو در رودخانه پرتلاطم باهوکلات مکانی برای نگهداری و محل زندگی تمساح‌های پوزه کوتاه و گوزن‌های کوهی از دیگر جاذبه های دیدنی بندر چابهار برای گردشگران هستند. جنگل حرا در بندر گواتر با پوششی از بوته‌ها و درختچه‌ها میان آب‌های روان که بکرترین مکان خزندگان و پرندگان دریایی است هم منظره‌ای زیبا دارد و به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی چابهار نباید گشت و گذار در آن را از دست داد.  یکی از چشم‌اندازهای بی‌نظیری که در اسکله‌های ماهیگیری مسافران سفر به چابهار را غرق می‌کند، دیدن صیادانی است که در آب‌های فیروزه‌ای رنگ مشغول ماهیگیری هستند و با قایق‌های رنگی‌شان فضایی آرامش‌بخش به وجود آورده‌اند.

از دیدنی های تاریخی در بندر چابهار مسجدجامع تیس است که با تقلید از مساجد هند و پاکستان ساخته شده و با معماری شگفت‌انگیز با تک مناره و دیواره‌های رنگارنگش علاقه‌مندان آثار تاریخی را به وجد می‌آورد. روستای تاریخی تیس، باغ ملی تیس، مسجد طوبی، قلعه پرتغالی‌ها، محوطه باستانی گواتر، قلعه پیروز گت، محوطه باستانی دمب کوه، حسینه آل رسول و آرامگاه سیدغلام رسول نیز از دیگر جاذبه های گردشگری چابهار است که تاریخی شنیدنی دارند.

آپارتمان اجاره ای چابهاراقامت در شهر رنگارنگ چابهار

برای اقامت در شهر چابهار می‌توان از خانه های اجاره ای یا هتل‌ها استفاده کرد. فهرست خانه های اجاره ای روی سایت مکانچی برای رزرو اقامتگاه یا آپارتمان اجاره ای در چابهار در دسترس مسافران است تا قبل از شروع سفر با رزرو آنلاین محل اقامت مناسب، دغدغه‌ای برای رسیدن به مقصد زیبای چابهار نداشته باشند.

لنج های بندرعباس  سفر به بندرعباس؛ شهر لنج‌ها

بندرعباس از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر تجاری ایران است و از قدیم‌الایام مورد توجه و اهمیت بوده و از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی ایران و دیگر کشورها محسوب می‌شد. همچنین سابقه هزارساله لنج‌سازی در ساحل خلیج فارس تجارتی پر اهمیت در بندر عباس است. بندرعباس از شهرهای سرزنده و پرهیاهو در جنوب ایران است که مردمانش با مهمان‌نوازی و خونگرمی پذیرای مسافران شهرشان هستند تا خاطره‌ای خوش برایشان از سفر به بندرعباس ثبت کنند. جاذبه های گردشگری بندرعباس در کنار آب‌‌های نیلگون خلیج فارس زیبایی بی‌حد و حصری را پدید آورده که گشت و گذار میان آنها دلنشین و دلرباست. در سفر به بندرعباس، قدم زدن در بازارهای قدیمی و میان مردمی با لباس‌های رنگارنگ و گذر از کوچه‌های تاریخی را نباید از دست داد. تماشای خلیج زیبای فارس از دیدنی های بندرعباس است که برای مسافران سرگرم کننده و جذاب است.

عمارت کلاه فرنگی - دیدنی های بندرعباسمکان های دیدنی بندرعباس

بندرعباس از بندرهای پرطرفدار و محبوب در جنوب کشور است؛ شهری زنده و پرهیاهو که به خاطر شرایط مطلوب آب وهوایی در فصل‌های سرد یکی از مقاصد سفر در پاییز و زمستان است. 

آب گرم گنو از جاذبه های دیدنی بندرعباس است و خاصیت درمانی دارد. گنو در دره‌ای به مساحت 10 هکتار و در 34 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است و در سفر به بندرعباس در هر چهار فصل سال قابل استفاده است. این منطقه بین درختان نخل محصور شده و طبیعت زیبایی را به وجود آورده که آن را به یکی از جاذبه های دیدنی بندرعباس در سفر به بندرعباس تبدیل کرده است.

معبد هندوها در بندرعباس جزو اماکن تاریخی و دیدنی بندرعباس است. این بنا سفیدرنگ و به بت گورون یا خانه گبران معروف است. ساخت این معبد به سال 1310 هجری قمری در زمان حکومت محمدحسن خان سعدالملک برمی‌گردد و عبادتگاهی برای ساکن هندی بندرعباس بوده است. نمای معبد، چشمگیر و جذاب است و معماری آن براساس اعتقادات هندوها در چهار طرف گنبد با 72 برجک است که نشان از اعداد مقدس در مذهب هندوهاست. اصول معماری این بنا متاثر از معابد خدایان شیوا و ویشنو از مذهب هندوئیسم و موضوعات رمزی و سمبلیک مذهب بودایی است و همچنین اصول معماری سنتی و بومی استان هرمزگان در ساخت بنا بی‌تاثیر نبوده.

حمام گله‌داری وقف حاج شیخ احمد گله‌داری که از تاجران برجسته و قدیم در بندرعباس بوده، در محله اوزیها- یکی از محله‌های قدیمی بندرعباس- قرار گرفته و امکان استفاده برای عموم داشت که هم اکنون به عنوان موزه مردم‌شناسی در سفر به بندرعباس می‌‌توان از آن بازدید کرد.

از تجارتخانه‌های قدیمی بندرعباس، عمارت کلاه فرنگی است که ساخت آن به دوران حکومت صفویان بازمی‌گردد و نامش برگرفته از کلاهی بوده که در گذشته‌ها فرنگی‌ها بر سر می‌گذاشتند. عمارت کلاه فرنگی از دیدنی های تاریخی بندرعباس و از زیباترین اماکن تاریخی است که 33 اتاق در دو طبقه دارد.

در 80 کیلومتری بندرعباس دسترسی به دره داماش که از مناطق بکر و زیبا در جاده فرعی روستای سیخوران است، امکانپذیر می‌شود. چند رودخانه کوچک که از این دره می‌گذرند و به خلیج فارس پیوند می‌خورند، طبیعت زیبا و مناطق بکری را در دره داماش بندرعباس پدید آورده‌اند و آن را در فهرست جاذبه های طبیعی بندرعباس جا داده‌اند.

قلعه فین از قلعه‌های اسرارآمیز در جنوب کشور است که سفر به بندرعباس امکان بازدید از آن را فراهم می‌کند. قلعه فین روی تپه‌ای در شهر فین نزدیک به بندرعباس قرار دارد. این قلعه در دوره ایلخانی و تیموری مورد استفاده خان‌های آن زمان بوده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری بندرعباس به ثبت رسیده است.

گنبد سرخ بندرعباس، غار نمکی خرسین، پارک غدیر بندرعباس، مسجد ناصری، مسجدجامع دلگشا، موزه مردم شناسی خلیج فارس و موزه آب از دیگر جاذبه های گردشگری بندرعباس در استان هرمزگان هستند که می‌توان برای گشت و گذار در بندرعباس و بازدید از آنها با توجه به علاقه و سلیقه، برنامه‌ریزی کرد.

رزرو آنلاین خانه در بندرعباس

در بیشتر شهرهای کشور با اجاره خانه یا ویلاهای شخصی می‌توان اقامتی مقرون به صرفه داشت. برای آشنایی و اطلاع از فهرست خانه های اجاره ای در بندرعباس کافی است روی سایت مکانچی شهر بندرعباس را جستجو کرد، میان هتل‌ها تعدادی هم خانه های محلی امکان رزرو آنلاین دارند.

از آنجا که در بندرعباس اقامتگاه بومگردی وجود ندارد، بهترین انتخاب هتل یا خانه های محلی هستند که می‌توان براساس بودجه و سلیقه بهترین انتخاب را داشت.

پاسخ شما