دیدنی های طالقان و کردان؛ ییلاق بهشتی پایتخت نشینان

0

طالقان از زیباترین شهرهای انتخابی برای ساکنین تهران است. شهری محصور شده در باغ‌ها و مزارع رنگارنگ که با صدای آب روان رودخانه‌ها جان آدمی تازه‌می شود. طالقان مقری برای ترویج و گسترش دین اسماعیلیان و قلعه‌ها ساخته شده نشان از کاربری دفاعی، برای شهر دارند. اما امروز جاذبه های گردشگری طالقان و کردان یکی از جذاب‌ترین ییلاقات اطراف تهران و شهری پرطرفدار در میان قله‌های سرسبز، آبشارهای خروشان، درختان سر به فلک کشیده، یخچال‌های طبیعی، کوچه باغ های زیبا و آثار تاریخی شناخته شده است. همچنین این شهر از روستاهای دیدنی تشکیل شده که هرکدام زیبایی زبانزدی دارند.

دیدنی های طالقانجاذبه های گردشگری طالقان؛ سفری به اعماق طبیعت

دریاچه و سد طالقان از زیباترین جاذبه های گردشگری طالقان برای طبیعت دوستان است. این سد یکی از بزرگترین سدهای ایران به شمار می رود که بر روی رودخانه شاهرود در سال 1385 ساخته شده. سد طالقان نقطه عطف مهمی در تاریخ، جغرافیا و محیط زیست منطقه به شمار می رود که تحولات و آثار عظیمی را از خود برجای گذاشته. اطراف سد، محلی زیبا برای سپری کردن روزهایی دلنشین است و علاوه بر لذت بردن از طبیعت، ماهی گیری از تفریحات طبیعتگردان در کنار سد است.

آبشار سه طبقه شله بن از زیباترین آبشارهای دائمی طالقان با طول تقریبی 30 متری که در شمال روستای خسبان واقع شده است.
سله بن از قله‌های خسبان سرچشمه می گیرد و به رودخانه خسبان رود می ریزد. این آبشار در 10 کیلومتری طالقان و روستای بزج چشم انتظار مسافران اهل دل نشسته تا از زیبایی‌هایش رونمایی کند.

آبشار کرکبود در روستایی کوچک اما زیبا که برخلاف روستای مجاورش با درختانی بلندقامت و قدیمی در کنار آسمان آبی اش ترکیبی بی همتا پدید آورده است. آبشار کرکبود در دره ای عمیق با حوضچه های کوچک پرآبش، هیبت چشمگیری دارد. مقصدی تابستانی برای فرار از آفتاب گرم تابستانی‌ست که با خنکای وجودش از مهمان پذیرایی می‌کند.

ارِژنگ قلعه از دیدنی های متعلق به دوران اسلامی و جاذبه های گردشگری طالقان است، از قلعه های مهم اسماعیلیان برای پناه گرفتن و برای دفاع از حملات دشمن ساخته شده، در گذشته به نام هایی چون دل جنگ و قلادوش به خود داشته و امروزه با نام ارژنگ قلعه در کوهی به همین نام در جنوب روستای میناوند به ثبت رسیده است.

آستان مقدس امامزاده قاضی میرسعید از امامزاده های محبوب شهر طالقان در روستای حسنجون واقع شده است. شجره ی نامه ی میرسعید از نوادگان محمدباقر که در دوران صفویه وزرات دربار را بر عهده داشته، بوده است و به دلیل قضاوت های عادلانه اش به قاضی میرسعید شهرت پیدا کرده و در سال 1381 به ثبت ملی رسیده است.

طالقان با روستاهای زیبایش مشهور است که طبیعتی زیبا در چندکیلومتری پایتخت را به نمایش می گذارد. پاتوق پایتخت نشینان طبیعت دوست است که معمولا آخرهای هفته های خود را در روستاها و به دور از شلوغی شهر سپری می کنند.
روستای دیزان در طالقان بالا که مردمانش به زبان تاتی سخن می گویند. در گذشته ها به دلیل قلعه های متعدد اسماعیلیه در این روستا دژان خوانده می شد. منظره ی زیبای روستا در فصل بهار دلربایی می کند و با مزارع سرسبزش هوش از سر رهگذران می برد.

روستای میر در طالقان پایین و به معنای بزرگ است. میر از جاهای دیدنی طالقان با باغ ها و آب و هوای معتدلش معروف است. همچنین از محله های همچون جوری زمین، گرمودر و کابار، دیم و خزه ای تشکیل شده و کوه های با نام های خزی سر، دریاوک، کوری سر، اسژی سنگان که مقصدی برای کوهنوردان و طبیعت گردان است.
آبشار سوهان (چره)، خانه آیت الله طالقانی، روستای اورازان و روستای ایستا از دیگر جاذبه های گردشگری طالقان هستند.

ویلاهای طالقان

اقامت در طالقان

طالقان از مقصدهای محبوب برای پایتخت نشینان که دوست دارند، آخرهفته های خود را در جایی بی سروصدا و دور از آلودگی شهری بگذرانند. برای اقامت در طالقان علاوه بر اجاره آپارتمان می توانید از اقامت در خانه های روستایی لذت ببرید و همچنین قبل از سفر باکمی جستجو در سایت مکانچی و انتخاب بهترین گزینه می توان سفری لذت بخش را رقم بزنید. 

ویلا دوبلکس در طالقان با داشتن 3 اتاق خواب برای ظرفیت 8 نفر، یکی از بهترین گزینه های اقامت در طالقان است. ویلا دارای 3 بالکن مبله در جهات مختلف با ویوهای زیبا و امکانات کامل زندگی آماده پذیرایی از مهمانش است.

ویلا آپارتمان طالقان از دیگر گزینه های انتخابی در روستای جزینان با یک اتاق برای ظرفیت 4 نفر است. ویلا در محیطی روستایی و با چشم اندازی از باغ های رنگارنگ و صدای رودخانه ای آرامبخش درب هایش به روی مسافرانش باز است.

سفر به کردان کردان؛ جستجوی بهشتی گمشده در اطراف پایتخت

کمتر از چند دهه است که کردان به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تهرانیان برای آخرهفته ها و تعطیلات تبدیل شده. گرچه در روزگاران قدیم به اندازه ی الان معروف نبوده اما هم اکنون بیش از 5 هزار نفر در این روستا زندگی می کنند، ولی تمام محبوبیت کردان به خاطرخانه های گران قیمت و لوکس نیست، بلکه کردان به دلیل حاصلخیزی و باغ های میوه ی متنوع اش شهرت پیدا کرده است، و دلیل این همه سرسبزی و زیبایی طبیعت رودخانه کردان و کهار است. نام کردان را از پل تاریخی بانوصحرا کردان گرفتند که امروز تنها 2 پایه از آن باقی مانده است. زیبایی های کردان در لابه لای درختان، آرمیده در فضایی دلنشین برای هر گردشگری مجذوب کننده و محسور کننده ست.

دیدنی های کردان

دیدنی های طبیعی کردان

برج آرامگاهی شاهزاده حسین در روستای کردان در 22 کیلومتری شمال غرب شهر کرج از دوره سلجوقیان به یادگار مانده است. شاهزاده حسین از نوادگان امام زین العابدین است که برای مردمان بومی قابل احترام و ستایش است. مقبره ای مدورشکل با پلان هشت ضلعی و شیارهای در قسمت بیرونی که زیبایی این بنا را چند برابر کرده است. بنا با نمایی آجری و پلانی خورشیدی شکل و مدور، با 34 کنگره با ارتفاع 6 متری روی سکویی استوار است. همچنین مقبره در سال 88 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مجموعه ای برای پاراگلایدربازان که در سال 1397 افتتاح شد و امروزه محلی برای تمرین و آموزش فعالیت های هوایی است.

دهکده تفریحی و ورزشی ایثار مجموعه ای از سوییت ها و ویلاهای مختلف با امکانات گوناگونی همچون دوچرخه سواری، زمین چمن، دریاچه مصنوعی، مجموعه حیات وحش و زمین فوتبال ساحلی برای مسافرانشان فراهم کردند تا در آب و هوایی مطلوب از سفر به دیدنی های کردان لذت ببرند.

ویلاهای کردان

اقامت در کردان

کردان از محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اطراف تهران است و بنابراین پیداکردن مکانی مناسب برای اقامت در کردان بسیار آسان است. سایت رزراسیون آنلاین مکانچی انتخاب متنوعی مثل ویلاهای استخردار و باغ ویلاها را در اختیار مسافران می گذارد که باتوجه به سلیقه و شرایط امکان انتخاب مناسب برای گردشگران فراهم است. بنابراین اقامت در ویلاهای منطقه کردان، گزینه های مناسبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته تهرانی هاست که اقامت در اطراف تهران را نصیب شان می کند و هم زمان برای رسیدن به منطقه خوش آب و هوا در اطراف تهران صرف نمی کنند.

باغ ویلا کردان محصور شده در باغ یک هکتاری با سه خواب که همه ی اتاق ها مستر هستند. آلاچیق این ویلا امکان استفاده از فضای دلنشین طبیعت باغ را برای دورهمی بیرون از ویلا برایتان فراهم می کند.

ویلای سهیلیه کردان مناسب برای دورهمی های کوچک و خارج از آلودگی های شهر است، این ویلا در سهیلیه کرج با امکانات کامل رفاهی آماده پذیرایی از شماست. 

به اشتراک گذاری:
پاسخ شما