سفری خاطره انگیز به زیباترین شهرهای توریستی خراسان رضوی

0

کشور ایران، زیبایی‎های بسیاری را در خود جای داده است و تنوع قومی و فرهنگی بی‎نظیری که در آن به چشم می‎آید، در کنار دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی بی‎مثال، این کشور را به مقصدی جالب برای گردشگران بدل کرده است. یکی از استان‎های ایران که حرم امام رضا(ع) را چون نگینی بر سینه دارد، خراسان رضوی است، خراسانی که دیدنی های بی‌شماری را برای عرضه به توریست‎ها دارد. ما قصد داریم از میان تمامی جذابیت‎های گردشگری که شهرهای توریستی این استان بخشی از آن‎ها هستند، سه شهر پرطرفدار یعنی طرقبه، نیشابور و مشهد را برای گردش و تفریح هنگام سفر به خراسان رضوی معرفی کنیم. همراه ما باشید تا با این سه مورد از شهرهای توریستی خراسان رضوی آشنا شده وکمی میهمان جاذبه های بی‌مثالشان باشید.

خراسان رضویآشنایی مختصر اما خواندنی با خراسان رضوی

یکی از استان‎های تاریخی و زیبای ایران که مشهد را به‎عنوان مرکز در بطن خود دارد، خراسان رضوی است، خراسانی که حوادث تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشت و محکم‎تر از قبل به حیاتش ادامه می‎دهد. این استان با آب وهوایی معتدل و مرطوب و طبیعتی سرسبز، منطقه‎ای توریست‎پذیر بعد از استان‎های اصفهان و فارس به‌شمار می‎آید و در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است. خراسان رضوی با کشور افغانستان همجوار است که به سبب همین همسایگی، می‎توان شمار کثیری از افغان‎ها را در آن مشاهده کرد که برخی به قصد زیارت و برخی گشت و خرید یا حتی مراجعه به مراکز درمانی به این استان سرسبز می‎آیند. تنوع فرهنگی و قومی کم‎نظیری در این منطقه از ایران به چشم می‎خورد که همین تنوع، بر جذابیتش برای گردشگران داخلی و خارجی افزوده است. در ادامه مطلب با هم به گشت و تفریح در شهرهای توریستی خراسان رضوی یعنی طرقبه، مشهد و نیشابور خواهیم پرداخت.

سفر به مشهدسفر به مشهد؛ مأمن امام هشتم شیعیان

مشهد، یکی از شهرهای دیدنی و بزرگترین شهر مذهبی ایران است که در خراسان رضوی جای دارد. این شهر به‌دلیل قرارگیری حرم امام رضا(ع)، سالانه پذیرای زائران داخلی و خارجی بسیاری است که به زیارت این حرم آسمانی می‎آیند. در کنار حرم، جاذبه های گردشگری دیگری هم وجود دارند. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و تاریخگردی هستید، بهتر است که بنای هارونیه، باغ موزه نادری، موزه نان مشهد و آرامگاه خواجه ربیع را هنگام سفر به خراسان رضوی مدنظر داشته باشید. اگر از تماشای بناهای تاریخی حوصله‎تان سر می‎رود و به طبیعتگردی مشتاقید، می‎توانید به پارک وکیل‎آباد و پارک ملت مشهد سری بزنید و غرق در جذابیت‎های بی‎بدیل و تماشایی آنان شوید. پیشنهاد می‎کنیم که اگر کودک یا نوجوان با خود همراه دارید، به پارک علمی پروفسور بازیمای معروف بروید و هیجان و لذت شنیدن داستان‎های جالب را در کنار آنان تجربه کنید. در کنار گشت و گذار در این مورد از شهرهای توریستی خراسان رضوی، بهتر است کمی هم شکم گردی کنید. اگر بدون امتحان کردن غذاهای خوشمزه مشهدی، شهر را ترک کنید، حتما پشیمان می‎شوید. به همین خاطر، از میان این غذاهای خوش عطر و طعم به مواردی نظیر شله مشهدی، پلو مخلوط مشهدی، آش لخشک مشهدی، اشکنه قوروت و... اشاره می‎کنیم که شما را مدهوش عطر خود خواهند کرد. هرجای مشهد پا بگذارید، به خاطر تنوع فرهنگی و قومی که می‎بینید، خاطره‎ساز خواهد بود و عکاسی از آن می‎تواند زیبایی را به آلبوم خاطرات شما اضافه کند.

سفر به نیشابورسفر به نیشابور؛ منبع فیروزه ایران

یکی از شهرهای بی‎مثال خراسان رضوی که به‌عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ ایران شناخته می‎شود، نیشابور است. این شهر زیبا و توریستی در دامنه رشته کوه‎های بینالود قرار دارد و در کنار مشهد، سبب زیبایی روزافزون خراسان شده است. در سفر به نیشابور اولین چیزی که توجه گردشگران را به خود جلب می‎کند، فیروزه‎های زیبایی هستند که از آن در ساخت گردنبند، انگشتر و همچنین دستبند بهره می‎برند و به‌عنوان سوغات می‎توان زیورآلاتی که با آن تزئین شده‎اند را همراه برد. در کنار زیبایی فیروزه، دیدنی‎های چشمگیری در نیشابور به چشم می‎خورند که از میان آنان می‎توان به باغ قدمگاه، دهکده چوبین، دره هفت غار، آبشار بوژان، آبشار بار، غار سر نی و... اشاره کرد که برای گردشگران جذاب خواهند بود. اگر هم از گشت و تفریح در شهر خسته شدید، می‌توانید سراغ غذاهایی مانند آش اماج، آش حلبه و آش بلغور بروید و با چشیدن طعم بی‎نظیر آن‎ها، خستگی را از تن بدر کنید.

طرقبهسفر به طرقبه؛ شهر تفرجگاه های خرم و سرسبز

از شهرهای توریستی و بی‎همتای خراسان رضوی که به خاطر داشتن تفرجگاه‎های خوش آب و هوا و سرسبز در سال‎های اخیر بین گردشگران و توریست‎ها به محبوبیت دست یافته و خصوصا در ایام تعطیل نوروز، میزبان تعداد بسیاری مسافر است، طرقبه نام دارد؛ طرقبه‌ای که کوهستانی است و باغ‎های گیلاس، زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. پس، اگر در تابستان به این شهر توریستی و تفریحی سفر کردید، قطعا می‎توانید گیلاس‎های خوش آب و رنگ را در بازارهای شهر و روی درختان مشاهده کنید. علاوه بر تماشای زیبایی‎های طبیعی در کنار لذت بردن از هوایی خنک و مطبوع، می‎توانید از امکانات تفریحی و رفاهی شهر نظیر باغ وحش، دهکده آبی ویلاشهر، مجتمع سوارکاری ارشاد و پارک سنگی نصوح آباد دیدنی بهره برده واوقاتی شاد و آرام را هنگام سفر به خراسان رضوی، در این منطقه توریستی سپری کنید.

پاسخ شما