لذت برف‎بازی و اسکی در شهرهای برفی ایران

0

با اینکه وقتی اسم تفریح و سرگرمی به گوش می‎خورد، همه به یاد فصل تابستان می‎افتند، اما نباید از تفریحاتی که مختص هوای سرد مخصوصا در شهرهای برفی ایران است، غافل شد. از پرطرفدارترین تفریحات زمستانی می‎توان به اسکی و برف بازی اشاره کرد که با شروع موج سرما و بارش برف در ارتفاعات رونق تازه‎ای می‎گیرد و سیل عظیمی از اسکی سواران و علاقه‎مندان به برف و برف بازی را به سوی خود می‎خواند. ایران به خاطر آب‎و‎هوای چهارفصلی که دارد، از این نعمت بی‎بهره نیست و پیست‎های اسکی زیادی در شهرهای مختلف را در خود جای داده است که در ادامه به معرفی بهترین پیست های اسکی ایران خواهیم پرداخت. 

پیست های اسکی تهرانبهترین پیست های اسکی ایران: تهران؛ پیست اسکی آبعلی، دربند سر، توچال و شمشک

در تهران پیست‎های اسکی معروف و معتبری وجود دارد و یکی از شهرهایی است که اسکی در آن همیشه با استقبال ویژه‎ای روبرو می‎شود تا حدی که یکی از قدیمی‎ترین پیست‎های اسکی ایران به نام پیست اسکی آبعلی در تهران ساخته شده است. این پیست  دارای امکاناتی چون تله‎کابین، تله‎سیژ، تله‎اسکی و پیست‎های اسکی به تعداد 5 عدد است.
از دیگر پیست‌های اسکی مجهز و نسبتا جدید تهران باید به پیست اسکی دربندسر اشاره کرد و از افتخارات این پیست باید از میزبانی رقابت‎های بین‎المللی اسکی، اولین پیست دارای دستگاه برف‎ساز و دارا‎بودن استانداردهای بین‎المللی پیست اسکی نام برد. در این پیست امکاناتی مثل پیست شبانه، تله‎کابین، تله‎سیژ، تله‎اسکی چکشی و بشقابی، برف‎کوب، مدرسه اسکی و رستوران برای اسکی‎بازان فراهم شده است.
در بین پیست‎های اسکی تهران یکی اما از بقیه محبوب‎تر است. تجهیزات کامل، استانداردهای بین‎المللی و دسترسی راحت‎تر پیست اسکی توچال، آن را به یکی از بهترین و پرطرفدارترین پیست‎های تهران مبدل کرده است. امکانات پیست اسکی توچال شامل تله‎کابین، تله‎اسکی، تله‎سیژ و مدرسه اسکی است. علاوه‎بر این موارد، می‎توانید از کافی‎شاپ، رستوران و هتل این مجموعه استفاده کنید.
پیست اسکی شمشک را هم از‎یاد نبرید چون این پیست هم، جز معتبرترین پیست‎ها از نظر ایمنی و امکانات تفریحی است. در این پیست مسابقات اسکی زیادی برگزار شده است و اسکی‎بازان زیادی هم تجربه اسکی در آن را دارند.

پیست اسکی البرزبهترین پیست های اسکی ایران: کرج؛ پیست دیزین و خور

آب‎و‎هوای استان البرز و قرارگیری در ارتفاعات بالاتر نسبت به سطح دریا، این استان و شهرهای آن را مناسب برای برف‎بازی و اسکی می‎کند و همین باعث شده است که دو‎تا از بهترین پیست‎های اسکی ایران در این استان قرار داشته باشد.
اگر تا الان به پیست دیزین سر‎نزده اید، بهتر است آن را در برنامه تفریحات زمستانه خود قرار دهید چون این پیست اولین پیست اسکی ساخته شده در ایران و مهم‎ترین پیست اسکی در سطح خاورمیانه است و مطمئنا تجربه اسکی در پیست دیزین لذت دیگری دارد که نباید از‎دست‎داد.
پیست اسکی خور پیست دیگری است که برای اسکی در کرج می‎توانید آن را انتخاب کنید. ظرفیت پیست اسکی خور روزانه 1300 نفر است و این پیست مجهز به دو مسیر 350 و 1850 متری است. تمامی امکاناتی که از یک پیست خوب می‎خواهید، در این پیست وجود دارد و مطمئنا نیاز شما را برآورده خواهد‎کرد.

پیست اسکی پولادکف فارسبهترین پیست های اسکی ایران: فارس؛ پیست اسکی پولادکف

مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف معروف به پیست پولادکف، دومین پیست اسکی ایران از لحاظ وسعت است و امکاناتی مثل تله‌کابین، تله‌اسکی، دستگاه‎برف‎ساز، رستوران و هتل را داراست. لازم به ذکر است که این پیست در تمامی فصل‎ها دایر است.

پیست اسکی آلوارس سرعینشهرهای برفی ایران: سرعین؛ پیست اسکی آلوارس

اگر به سرعین سفر کردید تا تنی به آبگرم چشمه‎های آن بزنید، چیدن برنامه اسکی و برف‎بازی در پیست اسکی آلوارس که بزرگترین پیست اسکی کشور است را از ‎قلم نیندازید. این پیست که در بیشتر ماه‎های سال قابل استفاده است، دارای امکاناتی مثل تله‎سیژ و بالابر است.

 

پیست اسکی چلگرد در چهارمحال و بختیاریشهرهای برفی ایران: چهارمحال بختیاری؛ پیست اسکی چلگرد(کوهرنگ)

افرادی که هم اهل سفر باشند و هم اسکی، حتما لذت اسکی در این پیست معروف و پرطرفدار را تجربه کرده‎اند. این پیست که نسبتا  قدیمی است، به امکاناتی مثل بالابر مخصوص خانم‎ها و آقایان مجهز است و اگر بخواهید در روز بعد هم اسکی کنید، می‎توانید از هتل مجموعه استفاده کنید.

پیست اسکی خوشاکو در ارومیهشهرهای برفی ایران: ارومیه؛ پیست اسکی خوشاکو

اگر در قسمت شمال غربی ایران به دنبال یک پیست اسکی خوب بگردید، بهترین انتخاب پیست اسکی خوشاکو است که همه ساله پذیرای اسکی‎بازان زیادی حتی از شهرهای اطراف است. این پیست در نیمی از سال یعنی فصل پاییز و زمستان پربرف است و علاوه بر ورزش اسکی، می‎توانید به برف بازی، تیوب سواری و عکاسی از مناظر زیبای اطرافتان بپردازید.
درمورد پیست اسکی خوشاکو باید بدانید که با اینکه ممکن است همه تجهیزاتی که نیاز داشته باشید را در آن پیدا نکنید اما خیالتان از نظر ایمنی راحت باشد.

پیست اسکی کاکان در یاسوجشهرهای برفی ایران: یاسوج؛ پیست اسکی کاکان

معروفترین و بهترین پیست اسکی در جنوب کشور، پیست اسکی کاکان است که اسکی‎بازان زیادی را از شهرهای جنوبی به سوی خود می‎کشد. برای رسیدن به آن لازم است به سمت ارتفاعات دنا در رشته‎کوه زاگرس حرکت کنید. در این پیست اسکی، امکاناتی مثل تله‎اسکی بشقابی، پیست‎کوب، رستوران و هتل وجود دارد که درصورت نیاز می‎توانید از آنها استفاده کنید.

پیست اسکی فریدونشهر اصفهانشهرهای برفی ایران: اصفهان؛ پیست اسکی فریدونشهر

مرتفع ترین پیست اسکی ایران در اصفهان واقع شده است و به پیست اسکی فریدونشهر شهرت دارد. از آنجایی که این پیست تنها پیست معتبر و استاندارد اصفهان است، در بعضی‎روزها با جمعیت زیادی روبرو می‎شود. هم‎چنین این پیست مجهز به تله‎سیژ، تله‎اسکی، بالابر، دستگاه برف‎کوب، پیست اسکی مجزا، مدرسه اسکی، رستوران و اقامتگاه است.

پاسخ شما